هنزا تولید کننده جدید ترین و بروز ترین مصالح ساختمانی می باشد که علاوه بر کیفیت بالای محصولات، آن ها را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرا می دهد. چنانچه در این رابطه می توانید به مقاله “خرید از هنزا؛ صرفه جویی در هزینه” رجوع کنید. البته یک از اولویت های کارشناسان هنزا آشنایی مشتریان با ساختمان و چگونگی مصالح ساختمانی می باشد. تا آن ها بتوانند با توجه به آگاهی بیشتر و دیدی مطمئن تر به انتخاب محصولات و مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز ساختمان خود بپردازند.

پیشتر در مقاله “انواع مصالح ساختمانی و عوامل موثر در انتخاب آن ها” توسط کارشناسان ما بیان شد که مصالح ساختمانی دارای ویژگی هایی در ابعاد مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی هستند. که یک مصالح ساختمانی خوب باید در تمام ابعاد از ویژگی های منحصر به فرد برخوردار باشد. همانطور که در تولید محصولات هنزا تمام این موارد مد نظر قرار می گیرد. در نوشته مذکور کارشناسان هنزا به بیان فاکتورهای مختلف فیزیکی، شیمیایی و به خصوص مکانیکی که برای سنجش مصالح ساختمانی مورد بررسی قرار می گیرد، پرداختند. در این نوشته به یکی دیگر از فاکتورهای فیزیکی مصالح خواهیم پرداخت.

انبساط حرارتی مصالح ساختمانی

کارشناسان هنزا می گویند یکی از ویژگی های مهم فیزیکی مقوله انبساط در برابر حرارت است. از آنجا که در فصل گرما با افزایش درجه حرارت، همه مواد دچار تغییر در اندازه و ابعاد خود می شوند، مصالح ساختمانی از آنجا که متحمل بارهای وارده بسیاری هستند دارای اهمیتی صد چندان در این رابطه می باشند. برای نشان دادن این خصوصیت مصالح ساختمانی از کمیتی به نام ضریب انبساط حرارتی استفاده می کنند که نشان دهنده میزان تغییرات ابعاد یک مصالح ساختمانی در برابر افزایش یک درجه دمای آن می باشد. و این فاکتور را در محاسبات مقاومتی به عنوان تنش حرارتی به حساب می آورند.

در میان مصالح ساختمانی انواع پلیمرها دارای بیشترین ضریب انبساط حرارتی هستند و در رتبه بعدی فلزات قرار دارند و سنگ ها و بتن و سایر مصالح دارای کمترین ضریب انبساط حرارتی می باشند. برای آشنایی بیشتر با این مقوله وتاثیر آن در محاسبات ساخت و ساز می توانید با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید. و همچنین جهت آشنایی با تنوع محصولات و مصالح ساختمانی هنزا به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *