کارشناسان هنزا سعی دارند مخاطبان عزیز را با اهمیت و جایگاه چیدمان و اداره کارگاه در کیفیت یک پروژه ساختمانی مشخص کنند. چنانچه با دنبال کردن مقالات ارائه شده توسط متخصصان هنزا در خواهید یافت، اینکه مصالح ساختمانی چگونه و به چه میزانی تهیه شوند و نحوه انبار کردن آن ها چگونه باشد و به چه شکل مورد استفاده قرار گیرند از فاکتورهای مهمی است که به گفته مهندسان هنزا نقشی ویژه در اجرای هر چه بهتر یک پروژه ساختمانی دارد.

برای پیگیری این امر می توانید به مقاله “روش های نگهداری و انبار کردن سیمان” از متخصصان هنزا بپردازید که چگونگی تامین و دپوی سیمان که عمده ترین مصالح یک سازه است پرداخته ایم. در نوشته “شیوه صحیح دپو کردن شن و ماسه در کارگاه” از کارشناسان هنزا نیز به انبار کردن سنگدانه های ساختمانی مانند شن و ماسه پرداخته ایم. با مطالعه دو نوشته گفته شده از مهندسان هنزا می توان به چگونگی انبار سنگدانه ها و سیمان پی برد.

حمل و نقل و انبار کردن سبکدانه

در این مقاله به نحوه دپوی مصالح سبکدانه در کارگاه ساختمانی از نگاه کارشناسان هنزا خواهیم پرداخت. دانه های ریز به گفته متخصصان هنزا به ماسه های ریزی گفته می شود که هنگام باد و طوفان از روی زمین بلند شده و موجب سایش می شوند. کارشناسان هنزا می گویند که یکی از کاربردهای سبکدانه ها جلا دادن فلزات و سایر مصالح می باشد. به طوری که با پرتاب ماسه های ریز با فشار به سمت زنگ آهن می توان آن را جلا داد.

به بیان کارشناسان هنزا تمام شرایطی که برای حفظ و نگهداری سنگدانه ا لازم است در مورد سبکدانه ها نیز باید به کار گرفته شود. به علاوه باید در میزان رطوبت سبکدانه ها نیز دقت کافی را به خرج داد چراکه رطوبت بالای این سبکدانه ها می تواند در کارآیی بتن و همچنین در طرح اختلاط آن تاثیر گذار باشد. به علاوه سبکدانه های دارای رطوبت به گفته متخصصان هنزا وزن ویژه بتن سبک را افزایش می دهند و خصوصیات عایق حرارتی آن را تحت تاثیر قرار می دهند.

نکته دیگری که در حمل و نقل سبکدانه ها مورد تذکر کارشناسان هنزا قرار گرفته است این است که به دلیل سبک تر بودن این محصول باید مراقبت بیشتری در مورد حمل و نقل و تخلیه آن به خرج داد چرا که راحت تر شکسته و خرد می شوند. بنابراین اگر بخواهیم بتن، بلوک و ملات با استفاده از سبکدانه ها آن ها را بررسی کنیم اگر که خرد و شکسته شده باشند باید مجددا آن را دانه بندی کنیم.

توصیه کارشناسان هنزا به سرپرست های کارگاه این است که هنگام جابجایی سبکدانه ها باید دقت کرد که آن ها را با وسایل بارکش روباز نباید حمل و نقل کرد. چون سرعت این وسایل و همچنین وزش باد می تواند باعث ریزش و حرکت سبکدانه ها شده و ترکیبات دانه های ریز و درشت آن را به هم بریزد. به همین دلیل متخصصان هنزا به استفاده از روپوش برزنتی در موقع جابجایی سبکدانه ها سفارش می کنند.

برای آنکه با محصولات ساختمانی هنزا بیشتر آشنا شوید می توانید به صفحه مصالح ساختمانی هنزا مراجعه نمایید. و در صورتی که هر گونه پرسشی در رابطه با چگونگی تامین و دپوس مصالح ساختمانی در کارگاه ساختمانی دارید آن را طی تماسی با کارشناسان و متخصصان ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *