برای آنکه بخواهیم به موضوع آب بندی پنل های جی اف آر سی GFRC بپردازیم، بهتر است پیش از آن مقداری به معرفی این محصول که جزو مصالح ساختمانی نوین است بپردازیم. تا بدین طریق شمایی کلی نسبت به جی اف آر سی GFRC در خدمت خوانندگان عزیز قرار گیرد.

در نوشته “تست مقاومت جی اف آر سی GFRC” دیدیم که جی اف آر سی GFRC از جمله مصالح ساختمانی است که دارای مقاومت فشاری، کششی و خمشی بالایی می باشد و همین امر سبب شده که بتوان از آن به خوبی در بخش های مختلف ساختمان و در طراحی های گوناگون بهره مند شد. اما همانطور که می دانید جی اف آر سی GFRC عبارتست از نوعی بتن الیافی که در واقع ترکیبی از بتن و الیاف می باشد. که این الیاف به جای شیوه سنتی که در آن با استفاده از آرماتورهای فولادی، مقاومت و استحکام بتن را در جنبه های مختلف افزایش می دادند، این نقش را ایفا می کند.

شمایی کلی نسبت به جی اف آر سی GFRC

در بتن جی اف آر سی GFRC از الیاف شیشه ای یا همان فایبر گلاس در مخلوط بتن استفاده می شود که این الیاف را در مرحله اختلاط بتن با توجه به استانداردهای مربوطه و به روش های مختلف و به میزان کافی به بتن اضافه می کنند. که روش های اضافه کردن الیاف شیشه به بتن بسته به امکانات و تجهیزاتی دارد که در اختیار داریم و همچنین کارکرد و کارآیی مورد نیاز بتن جی اف آر سی GFRC تولیدی.

 

در سازه هایی که از پنل های جی اف آر سی GFRC برای پوشش نمای آن استفاده می شود، باید دقت داشت جی آر سی GRC به دلیل مقاومتی که در برابر کشش و خمش از خود نشان می دهد، می تواند به صورت های مختلف طراحی و تولید شود. چنانکه طراحان و معماران برای آنکه نمایی مشبک و دارای شکل های خمیده را برای ساختمان فراهم کنند معمولا از این محصول استفاده می کنند.

برای آنکه نمونه های این مصالح ساختمانی بسیار زیبا را مشاهده نمایید پیشنهاد می کنیم به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه کنید. همچنین شما عزیزان می توانید هرگونه پرسش و یا درخواست محصول را از طریق تماس با مشاوران و کارشناسان هنزا به اطلاع ما برسانید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *