با توجه به اینکه بتن اکسپوز یا بتن نما به بتنی گفته می شود که کارکرد آن بر خلاف بتن معمولی که معمولا توکار است، در نمای بیرونی ساختمان ها و سازه ها به کار گرفته می شود باید دارای استانداردها و ویژگی های خاص خود باشد تا بتواند نیاز ما به یک نمای خوب، زیبا و مستحکم را برآورده سازد. به همین جهت در نوشته “شرایط استاندارد تولید و اجرای بتن اکسپوز” در باره این که بتن اکسپوز باید دارای چه خصوصیاتی در هنگام ساخت و تولید باشد صحبت کردیم.

برای اینکه بتوانیم بتن اکسپوزی را که تولید کرده و به بازار عرضه می کنیم، دارای طول عمر بالا باشد و به جهت اینکه در معرض دید قرار دارد، جلوه زیبایی را بتواند به ساختمان ما ببخشد، در ترکیب آن علاوه بر مواد معمولی که در ساخت بتن ساده از آن ها بهره می بریم که عبارتند از سیمان، آب، ماسه و شن، در تولید بتن نما از افزودنی ها و روان کننده های دیگری بهره می بریم که سطحی صاف و صیقلی به ما عرضه کند که نفوذ پذیری آن ناچیز باشد.

اهمیت نفوذ ناپذیری بتن اکسپوز

همانطور که در نوشته “مواد ترکیبی و شرایط اختلاط بتن اکسپوز” بیان شد، با ترکیبات و افزودنی های دیگری که به بتن نما می افزاییم آشنا شدید. اما چرا لازم است که بتن اکسپوز دارای سطحی غیر قابل نفوذ باشد؟ در ادامه به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

از آنجایی که رطوبت می تواند باعث خوردگی، کپک زدگی، قارچ و به طور کلی کاهش استحکام هر سازه ای شود، در تولید مصالح ساختمانی معمولا آن ها را آب بندی می کنند که رطوبت و آب کمتری به آن ها نفوذ کند. اما بتن نما از دو جهت در این زمینه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در برابر هر گونه رطوبت و آبی غیر قابل نفوذ باشد.

– بتن اکسپوز بیشتر در معرض نفوذ آب و رطوبت قرار دارد به خاطر اینکه سطح بیرونی کار را تشکیل می دهد.

– اگر آب به بتن اکسپوز نفوذ کند، باعث فساد و خرابی آن می شود و این امر تاثیر زیادی در کاهش جلوه نمای بیرونی ساختمان دارد.

به همین جهت شما می توانید برای مشاهده نمونه های کار شده تیم هنزا به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه آب بندی بتن نما با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *