بعد از آنکه در مقاله “سازه های بتن الیافی مقاوم در برابر انفجار” بیان کردیم که در ساخت سازه هایی که لازم است دارای مقاومت بالایی در برابر انفجار باشند (مانند سازه هایی که جهت نگهداری مهمات از آن ها استفاده می شود و یا سازه هایی که برای پناهگاه ساخته می شوند.) از بتن الیافی بهره برده می شود. که دلیل آن قابلیت تحمل ضربه این بتن است که علت آن وجود الیاف در ترکیب آن می باشد.

با بتن الیافی شما قادر خواهید بود که پنل های مسطح و نازک تولید کنید و همچنین سازه هایی که دارای ساختار منحنی و دارای پیچ خوردگی هستند نیز می توان با این مصالح تولید کرد که این قابلیت ها به لطف وجود الیاف در آن میسر شده است.

قطعات کوچک بتن الیافی که در آن از الیاف فولادی استفاده شده در ساخت گنبدهایی که دارای شکل نیمکره هستند مورد استفاده قرار می گیرد. که در این ساختارها از بتن الیافی به عنوان یک پوسته متورم قابل شکل پذیری استفاده می شود.

ساخت پنل های نازک بتن الیافی

همچنین از بتن الیافی که برای تسلیح آن از الیاف شیشه (فایبر گلاس) استفاده شده و به آن جی اف آر سی GFRC گفته می شود نیز برای ساخت پنل های دیواری استفاده می شود. به خصوص آن دسته از این نوع بتن الیافی که در آن از روش اسپری کردن برای اختلاط الیاف شیشه استفاده شده باشد.

استفاده از بتن الیافی که در آن از الیاف فولادی یا الیاف شیشه استفاده شده باشد را همچنین می توان جهت تولید لوله های بتنی و همچنین مجراهای فاضلاب به کار برد که این الیاف سبب تقویت مقاومت آن ها می شود در حالیکه ضخامت آن را کاهش داده و از طرفی باعث از بین رفتن آسیب ها و صدمه هایی می شود که حین کار ممکن است اتفاق بیفتد.

برای مشاهده نمونه های اجرایی بتن الیافی که در آن از الیاف شیشه استفاده شده است به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا استفاده کنید و همچنین می توانید برای سفارش این محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *