با شیوه های پیاده سازی بتن اکسپوز تا کنون آشنا شده اید. این شیوه ها را به دو شکل کلی می توان تقسیم نمود که در گذشته آن ها را توضیح دادیم.

  1. اجرای نمای بتن اکسپوز با استفاده از پنل هایی که قبلا و طبق سفارش و طرح مورد نظر معماران در کارخانه تولید شده است.
  2. اجرای نمای بتن اکسپوز با استفاده از شیوه قالب گذاری و بتن ریزی در محل پروژه.

که هر یک از این روش ها نیز دارای اقتضائات مربوط به خود می باشد. به معنای آنکه با توجه به سازه و ساختمانی که قصد داریم نمای آن را بسازیم، می تواند روش مورد نظر برای اجرای بتن اکسپوز متفاوت باشد. چرا که هر کدام با برخی از اهداف تناسب دارند و هر یک از آن ها مزیت ها و ویژگی های خاص خود را به همراه خواهند داشت.

در ساخت بتن اکسپوز چه مواردی باید رعایت گردد؟

اما در نوشته “در آماده سازی بتن اکسپوز به چه مواردی باید توجه کرد؟” راجع به این مسئله سخن گفتیم که برای پیاده سازی بتن اکسپوز به شیوه اجرای در محل، لازم است که برخی از موارد و نکات مورد ملاحظه و دقت قرار گیرد که در این صورت می توان کمک کند که محصول نهایی نزدیک تر به ایده آل ما باشد.

در این نوشته به چند مورد دیگر اشاره خواهیم نمود:

  1. تراز بودن قالب ها. به دلیل آنکه اگر قالب هایی که درون آن ها بتن ریزی انجام می شود، تراز نباشند، بتن اکسپوز به دست آمده نیز تراز نخواهد بود و زیبایی نما به هم می خورد.
  2. استفاده از روغن قالب مناسب. تا زمانی که پس از خشک شدن بتن اکسپوز بخواهیم آن ها را از قالب جدا کنیم دچار مشکل چسبندگی سیمان و یا ریزدانه ها به قالب نشویم که آسیبی به نما محسوب می گردد.

البته همچنان نکات دیگری باقی می ماند که در نوشته های آینده به آن خواهیم پرداخت. البته شما می توانید با کارشناسان ما در این رابطه گفتگو کرده تا به این ترتیب تسلط بیشتری نسبت به موضوع کسب نمایید. همچنین بهتر است صفحه بتن اکسپوز هنزا را نیز مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *