اگر چه در گذشته صرفا خانه ها به عنوان سرپناهی مستحکم برای حفظ امنیت افراد فهمیده می شد، اما امروزه علاوه بر بحث استحکام و مقاومت، مبحث دیگری نیز وارد در مباحث ساختمان سازی شده است. و شاید بتوان گفت ورود مصالح ساختمانی همچون بتن اکسپوز به دلیل به وجود آمدن این مولفه می باشد که همان مولفه زیبایی شناختی است. که شاید همین مولفه است که باعث جذب مخاطبان بسیاری برای بتن اکسپوز شده است.

اما چرا این مولفه مهم شده است و اهمیت آن باعث شده که مصالح ساختمانی مختلفی برای ساخت سازه ها و یا طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند. این مسئله را می توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد. که برخی از آم ها می تواند راه را به سوی استفاده از بتن اکسپوز بگشاید. در ادامه می خواهیم به توضیحات بیشتری راجع به این زمینه پرداخته و ببینیم چه چیزی سبب شد که مهندسان و متخصصان و طراحان ساختمانی به سمت استفاده از بتن اکسپوز گرایش پیدا کنند.

زیبایی، فاکتور مهم بتن اکسپوز

در واقع هر چه صنعت و تکنولوژی که دستاوردهای علم امروز هستند به همراه علم بشری پیشرفت بیشتری داشت در کنار آن هنر نیز پا به پای آن به جلو قدم بر می داشت و بر می دارد. که دلیل آن این است که انسانیت علاوه بر افزایش مهارت و افزایش کارآیی ابزار و وسایل در زندگی به دنبال برآورده کردن نیازهای جنبه دیگری از وجودش می باشد. که این نیازها مرتبط با جنبه هنر و زیبایی هستند و در واقع تولید بتن اکسپوز و همچنین استفاده روز افزون از بتن اکسپوز در ساختمان ها نتیجه گسترش همین ایده است.

اگر که صرفا به دنبال آن می بودیم که زندگی از لحاظ کارآیی و پیشبرد بهتر امور پیشرفت می کرد ممکن بود بسیاری از زیبایی هایی که امروزه وجود دارد و یا دستاورد بشری هستند و یا اینکه توجه انسان به امور طبیعت باعث به وجود آمدن آن ها شده است، وجود نمی داشتند. که شاید یکی از هزاران مصداق این موضوع، بتن اکسپوز باشد.

یعنی در آن صورت انسان ها فقط در فکر ساختن ساختمان هایی بودند که بتواند برای آن ها سرپناهی امن را تامین کند و دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد که در مقابل عوامل طبیعی مانند سیل و زلزله پایدار باشد و همچنین طول عمر و ماندگاری بالایی در زمان های طولانی داشته باشد و همچنین نحوه استفاده از ساختمان ها به شکلی راحت و آسان صورت بگیرد ولی دیگر مسئله ای به نام زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی، زیبایی نما و تناسب اتاق ها و فضاهای ساختمانی مورد توجه نبود و شاید به این ترتیب جایی برای ورود بتن اکسپوز به صنعت ساختمان نیز باز نمی شد.

سفارش پنل بتن اکسپوز هنزا

و مردم از همان بتن معمولی یا وسایل دیگری استفاده می کردند برای ساخت نمای ساختمان ها که هم قدرت و استحکام ساختمان را برآورده کند و هم از لحاظ قیمت و هزینه به صرفه باشد. اما انسان ها به این نتیجه رسیدند که برای ساختمان ها فقط قوام و قوی بودن کافی نیست بلکه انسان باید بتواند از جلوه بصری و تناسب و هنرمندانه بودن طراحی ساختمان نیز لذت ببرد و به این ترتیب ساختمان فضایی آرامش بخش برای او تامین کند که احساس خوشایندی هم به ساکنان ساختمان و هم به افرادی که آن را مشاهده می کنند منتقل کند. بتن اکسپوز نتیجه همین نگاه است.

البته معنای این سخن این نیست که بتن اکسپوز دارای قدرت کافی و ماندگاری بالا نیست بلکه همانطور که می توانید با مراجعه به نوشته ها و مقالات کارشناسان هنزا در زمینه بتن اکسپوز این مطلب را دریابید، خواهید دید که مزیت بتن اکسپوز تنها جنبه زیبایی و هنرمندانه بودن طراحی آن نیست بلکه بتن اکسپوز دارای بالاترین سطح استانداردها از جهت مولفه های مکانیکی و مقاومتی می باشد.

ولی خصوصیتی که بتن اکسپوز دارد، به خصوص آن دسته از بتن اکسپوز که یه صورت پیش ساخته و در کارخانه تولید شده و سپس در محل پروژه نصب می گردند، این است که می تواند با توجه به بافت ویژه ای که دارد و همین طور سطح یکنواخت و رنگ یکدست و سردی که با خود دارد، چهره خاصی به نمای ساختمان شما ببخشد و به این ترتیب چهره ساختمان پوشیده شده با بتن اکسپوز چهره ای مدرن و زیبا خواهد بود.

علاوه بر آن همانطور که می دانید از بتن اکسپوز در فضای داخلی ساختمان نیز می توان استفاده کرد و به این ترتیب از همان ویژگی هایی که در مورد بتن اکسپوز بیان شد، می توان در محوطه داخلی ساختمان بهره مند شد. همه این ها کافی است تا هر مشتری ای که قصد دارد ساختمانی متفاوت بسازد و داشته باشد حتما به استفاده از بتن نما به عنوان یکی از گزینه های برتر ساختمان خود فکر کند.

شما نیز اگر می خواهید در زمینه قابلیت های مختلفی که در طراحی بتن اکسپوز وجود دارد، آشنایی بیشتری به دست آورید، علاوه بر آنکه می توانید با کارشناسان و مشاوران هنزا مستقیما تماس برقرار کنید، همچنین می توانید به مقاله “تحلیل زیبایی شناختی بتن اکسپوز” نیز مراجعه کرده و آن را مورد مطالعه قرار دهید. همچنین در صفحه بتن اکسپوز هنزا نمونه های مورد استفاده از این محصول در ساختمان های بسیاری در داخل کشور معرفی شده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *