در مقاله “روش اسپری در تولید ایران GFRC / ایران GRC” گفته شد که برای اختلاط الیاف شیشه با بتن و تهیه ایران GFRC / ایران GRC می توان به دو روش این کار را انجام داد.

روش اول روش اسپری کردن است که در این روش بتن در دستگاهی ماشینی وارد می شود و الیاف نیز از دریچه دیگری وارد این دستگاه می شوند و در ورودی الیاف شیشه دستگاه برشی وجود دارد که این الیاف را به قطعات کوچک و مورد نظر برش می دهد.

سپس درون میکسری آن ها با بتن به خوبی ترکیب می شوند و در مرحله نهایی تولید ایران GFRC / ایران GRC از طریق اسپری کردن، همانند شاتکریت بتن مخلوط با الیاف شیشه را توسط تفنگی ماشین به سمت قالب مورد نظر می پاسند و به این ترتیب الیاف و بتن به خوبی شکل قالب را گرفته و ترکیب و توزیع منظمی از الیاف شیشه و بتن در تولید ایران GFRC / ایران GRC به دست خواهد آمد.

روش پریمیکس یا پیش مخلوط در تولید ایران GFRC / ایران GRC

 

هرچند چنانچه در نوشته “تولید ایران GRC / ایران GFRC قدرتمند تر با روش اسپری کردن” بیان شد، روش اسپری کردن می تواند بتن الیافی قدرتمندتری را به وجود آورد. اما به دلیل ملاحظات اقتصادی همیشه از روش اسپری کردن برای تولید ایران GFRC / ایران GRC استفاده نمی شود.

اما روش دیگری که برای درست کردن ایران GFRC / ایران GRC وجود دارد روش پریمیکس یا پیش اختلاط است که در این نوشته قصد داریم بیشتر راجع به آن گفتگو کنیم.

در این روش تولید ایران GFRC / ایران GRC مانند روش اسپری الیاف توسط دستگاه هنگام اختلاط با بتن بریده نمی شوند. بلکه در شیوه پیش مخلوط، مخلوطی از الیاف شیشه با بتن مایع وجود دارد که در این پیش مخلوط اندازه الیاف کوتاه است و معمولا از دوز پایینی برای الیاف استفاده می شود.

سپس برای تولید ایران GFRC / ایران GRC پیش مخلط گفته شده را درون قالب می ریزیم. البته می توان در این روش نیز از دستگاه اسپری استفاده کرد. اما دیگر در این دستگاه که در این روش استفاده می شود، الیاف به دستگاه وارد نمی شود و قطعه قطعه نمی گردد، بلکه فقط مخلوط بتن و الیاف شیشه که از قبل آماده شده را درون دستگاه اسپری قرار می دهیم که با فشار به درون قالب مورد نظر اسپری شود.

در این روش تولید ایران GFRC / ایران GRC با اینکه از برش دهنده الیاف استفاده نمی شود اما به دلیل استفاده از دستگاه اسپری که دارای پمپی برای پاشش با فشار مخلوط بتن و الیاف شیشه به سمت قالب ها هست، هزینه قابل ملاحظه ای دارد.

تفاوت روش پیش مخلوط در ساخت ایران GFRC / ایران GRC با روش اسپری در اختلاط ایران GFRC / ایران GRC در این است که از آنجا که در روش پیش مخلوط خودمان بتن را با الیاف کخلوط می کنیم کنترل بیشتری در جهت گیری و نحوه توزیع الیاف وجود دارد و معمولا الیاف در این روش کوتاه تر هستند و اگر نیاز به تولید ایران GFRC / ایران GRC با الیافی تقریبا در یک جهت و کمتر تصادفی باشد، رش پیش مخلوط بهتر است.

علاوه بر آنکه می توانید به صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا بروید و نمونه پروژ های اجرایی در کشورمان که توسط ایران GFRC / ایران GRC انجام شده را ملاحظه نمایید می توانید راجعه به جزئیات بیشتر تفاوت این دو روش تولید این بتن الیافی با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *