بتن اکسپوز را نباید تنها یک سطح ساده و یکنواخت بتنی تصور کرد که برای پوشش نمای ساختمان به کار گرفته می شود. بلکه همانطور که در مقاله “قابلیت های متنوع بتن اکسپوز” نیز بیان شد، می توان کارکردهای مختلفی را از بتن اکسپوز انتظار داشت.

همچنین می توان سطوح بتنی را با طرح ها، رنگ ها و بافت های مختلف در نمای ساختمان استفاده کرد که این مطلب بسته به طراح ساختمان و معمار سازنده نمای ساختمان شما خواهد داشت. یکی از این قابلیت های گسترده بتن نما این است که می توان آن را در رنگ های مختلف تولید کرده و به کار گرفت. که این مطلب را در نوشته “ترکیب بتن اکسپوز با رنگ دلخواه شما” مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم.

روش های ترکیب رنگدانه در بتن اکسپوز

رنگدانه های بر پایه اکسید ها که در رنگ آمیزی بتن اکسپوز به کار می  روند در سه شکل قابل دسترسی هستند:

الف) پودر های ریز و خشک

ب) انتشار به صورت مایع

ج) پودرهای دانه ای درشت

هر یک از این سه روش استفاده از رنگ دانه ها کاربرد خود را دارند و بسته به نوع بتن نما و همچنین با صلاحدید کارشناسان، از یکی از روش های بالا جهت افزودن رنگدانه به بتن و زیبا سازی آن استفاده می شود.

اما از میان سه روش بالا، روش اول یعنی استفاده از پودرهای ریز و خشک معمولا کاربرد بیشتری دارد چرا که به راحتی با سیمان ترکیب می شوند و این مساله می تواند منجر به یکنواختی کامل رنگ در تمام حجم بتن تولید گردد. الیته این پودر ها همچنین می توانند به سادگی با بتن اکسپوز تازه نیز ترکیب شوند.

به این ترتیب شما می توانید پل های پیش ساخته بتن اکسپوز را قبل از قالب گیری و خشک شدن به رنگ دلخواه و مورد پسند خود در آورید. که ویژگی اسن شیوه رنگ آمیزی این است که بتن اکسپوز به دست آمده با این روش، هرگز دچار رنگ رفتگی نخواهد شد که نمونه های آن در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است.

شما نیز اگر قصد به کار گرفتن بتن نما به رنگ مورد نظر خود را دارید می توانید در این زمینه از مشاوره کارشناسان ما در هنزا بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *