گفته شد که اجرای یک پروسه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارای سه مرحله است که عبارتند از آماده سازی پیش از اجرا و مرحله بعد مرحله نصب و اجرا و مرحله سوم نیز کارهایی است که باید پس از انجام کار عملیاتی شود که هر کدام از این ها برای آنکه ما را به نتیجه مطلوب و نهایی برساند ضروری است. که در این نوشته می خواهیم به کارهایی که در مرحله سوم از اجرای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی لازم است انجام شود، بپردازیم.

در نوشته “چه نکاتی در نصب سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی باید رعایت شود؟” به قسمت دوم یعنی مرحله حین نصب پنل ها و قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی پرداختیم. در این نوشته می خواهیم یک قدم جلوتر برویم و به آن بخش از ساختمان و فرآیند اجرای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی که پس از پایان کار نصب لازم است.

پس از آن که تمام قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی در محل خود قرار داده شد، وقت آن است که آماده شویم که مفصل ها و شیارهای بین قطعات را پر کنیم. برای این کار لازم است که مخلوطی را به نسبت یک به یک از سیمان و شن و ماسه را با هم مخلوط کرده و از یک کیسه دوغاب استفاده کنیم. و این دوغاب به دست آمده را در لای درز سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به آرامی از بالای سنگ ها بریزیم.

در اتمام کار سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی چه باید کرد؟

باید در این مرحله ظریف کاری به خرج بدهیم و طوری این کار را انجام ندهیم که مخلوط دوغاب آماده شده از بین شکاف های قطعات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی نشت کرده و بر روی سطح پنل ها ریخته شود. پس از آنکه یک کیسه دوغاب را به طور کمال و تمام در لای مفصل ها و شکاف های سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی ریختیم وقت آن است که از یک فرچه یا ماله نازک استفاده کنیم تا مخلوط سیمان و دوغاب را در بین سنگ ها فشرده کنیم.

یعنی سعی کنیم که مخلوطی که بر روی مفصل میان پنل های سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی ریخته می شود حالت فشرده و چگالی داشته باشد. اما اگر در حین این کار قطراتی از دوغاب مخلوط بر روی سطوح سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی ریخته شده باشد باید پیش از خشک شدن، آن را از روی سطح بتراشیم و همچنین با پارچه ها تمیز روی سطوح سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی را تمیز کنیم که پس از آن آثار لک بر روی آن باقی نماند.

برای این کار می توانید از اسفنج نیز استفاده کنید که برای این کار یعنی پاک کردن دوغاب از روی سطوح بتنی یا سنگی و بنابراین از لایه های سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی می تواند خیلی خوب عمل کند. همانطور که در نوشته قبلی نیز گفته شد، انجام این تمیزکاری در حین کار می تواند ما را از زحمت بسیار زیاد تمیزکاری سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی در آخر کار معاف کند.

پرسش های خود را در رابطه با نحوه عملیات اتمام کار سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا مطرح نمایید. به علاوه به شما توصیه می شود که برای بهتر شدن تصورتان از این محصول به صفحه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی هنزا نیز سری بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *