در نوشته پیش تحت عنوان “آماده سازی برای ریختن مخلوط بتن اکسپوز چه مراحلی دارد؟” مشاهده کردید که آنچه که برای ما اهمیت داشت این است که بتوانیم به صورت شخصی و برای استفاده های جزئی قطعاتی از بتن اکسپوز را تولید کنیم و چنانچه مشاهده نمودید این کار شامل سه مرحله اماده سازی، ریختن مخلوط بتن اکسپوز و انجام مراحله پایانی می باشد.

سپس گفتیم که آماده سازی خود سامل چند بخش است که بخش اول آن عبارت است از ساخت یک باکس چوبی. این باکس سبب می شود که بتن اکسپوز در محلی که مد نظر است باقی بماند تا آنکه کاملا سفت و محکم شود. از آنجا که قطعه بتن اکسپوز نهایی به دست آمده کاملا شبیه به این جعبه خواهد بود، فلذا اهمیت دارد که این جعبه را کاملا متقارن بسازیم و در شکل و اندازه و اتصال آن نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهیم.

ساخت باکس چوبی برای تولید بتن اکسپوز

اگر بخواهیم که قطعه بتن اکسپوز به دست آمده دارای شخامت 4 اینچ باشد، بهتر است که از باکسی به ابعاد دو در چهار استفاده کنیم. و اگر بخواهیم که ضخامت پنل بتن اکسپوز ما 6 اینچ باشد لازم است که باکسمان دارای ابعاد دو در شش باشد. اما اگر خواسته باشید که قطعه ای دارای انحنا بسازید لازم است که از چوب هایی که دارای انعطاف پذیری بالایی هستند استفاده کنید.

اما در بخش دوم از این مرحله لازم است که جعبه چوبی ساخته شده را در ناحیه ای که برای ساخت و استقرار قطعه بتن اکسپوز در نظر گرفته ایم، قرار دهیم. به این ترتیب که پیش از آن آن سطح را کاملا به صورت مسطح و یکنواخت در آورده باشیم. عدم هموار بمودی و یک دست بودن سطح می تواند شکل قطعه نهایی را از فرم صحیح خارج نماید.

شما می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید و به این ترتیب با بهره مندی از مشورت هایی که به دست خواهید آورد بتوانید نمونه هایی بسازید مانند آنچه در صفحه بتن اکسپوز هنزا موجود است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *