در نوشته ای که در رابطه با درپوش بتنی پیش از این خدمت شما مخاطبان گرامی تحت عنوان “کارکردهای مختلف درپوش بتنی” ارائه شد، به این مسئله پرداختیم که پیش از آنکه بخواهیم درباره درپوش بتنی و انواع و اقسام کارکردهایی که دارد صحبت کنیم بهتر است ابتدا یک نگاهی به درپوش و میزان کارآیی آن در صنعت امروزی بپردازیم.

در این نگاهی که پیش از معرفی درپوش بتنی در مقاله قبل عرضه شد، به این نکته حائز اهمیت رسیدیم که درپوش ها در واقع از دو نقش مهم تشکیل شده اند. اول نقشی است که به عنوان در از خود نشان داده اند و دوم نقشی است که به عنوان پوشش از خود به نمایش می گذارند. پس از آشنایی با این مطالب است که می توانیم به معرفی درپوش بتنی برسیم.

اما در مورد نقش در بودن یک درپوش بتنی یا هر درپوش دیگری لازم به یادآوری است که گفتیم این نقش از دو جهت قابل بررسی است. اول از این نگاه که درپوش بتنی مانند سایر درپوش ها می تواند باعث دسترسی ما از بیرون به داخل محفظه ای شود که آن را با درپوش بتنی محبوس کرده ایم.

درپوش بتنی به عنوان پوششی برای یک محفظه

به این معنا که مثلا گاهی در مسیر مجاری فاضلاب، یا مجاری لوله های آب یا سایر تجهیزات و تاسیسات ساختمانی، برای انکه تکنسین ها دسترسی داشته باشند که در صورت لزوم بتوانند به تعمیر و بازبینی ان ها بپردازند به درپوش بتنی یا بسته به نوع و محل مورد نظر به درپوش هایی از جنس دیگر نیازمند هستیم که می توانند کارکرد بالایی در این راستا داشته باشند.

جهت دیگری که از لحاظ در بودن به کارکرد درپوش بتنی پرداختیم و گفتیم که این جهت با کارکرد همه درپوش ها می تواند اشتراک داشته باشد این است که گاهی لازم است محتویات داخلی که در یک مجرا یا محفظه وجود دارد به دلایل ایمنی یا بهداشتی به خارج تخلیه شود که وجود درپوش بتنی به مانند درپوش های دیگر می تواند این امر را برای ما میسر کند و از طریق آن می تواند به محتویات داخلی اجاز ه تخلیه داد.

اما در این نوشته به نقش دوم یک درپوش بتنی یعنی نقش پوششی آن خواهیم پرداخت که همانطور که در ابتدا نیز متذکر شدیم می توان گفت که این نقش نیز مشترک بین همه درپوش هایی است که در قسمت های مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین نگاه ما از درپوش بتنی به این جهت استفاده می کنیم که می تواند مانعی برای وارد شدن مواد زائد از فضای بیرونی به فضای داخلی یک محفظه یا لوله یا مجرا شود و همچنین می تواند مانع خروج مواد یا سیال موجود در یک فضای بسته به محیط بیرون شود. که این نقش حفاظتی یک نقش دو طرفه است.

بنابراین باید این نقش و وظیفه درپوش بتنی را نیز دو طرفه نگاه کرد که پوششی است که مانع تداخل سیال درونی با محیط بیرونی می گردد. که می تواند از لحاظ بهداشتی و کارآیی نقشی بسیار اساسی و مهم باشد.

شما برای انکه بتوانید برای محیط و یا سازه مورد نظر خود به بهترین درپوش بتنی دسترسی داشته باشید می توانید به صفحه درپوش بتنی هنزا رجوع کنید و راه دیگر تماس با متخصصان ما در هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *