در نوشته “معرفی کفسازی بتنی” سعی کردیم که ابتدائا درباره ضرورت کفسازی صحبت کنیم و سپس به این مسئله بپرداریم که کفسازی بتنی چه مزایایی نسبت به انواع دیگر پوشش های کف دارد. یعنی ببینیم که کفسازی بتنی نسبت به کفپوش هایی که برگرفته از سایر متریال هاست چه ویژگی هایی دارد.

اگر بخواهیم مروری به نوشته قبلی کارشناسان هنزا درباره کفسازی داشته باشیم باید از اینجا شروع کنیم که اصل کفسازی از کجا شروع شد. در واقع باید گفت که پیش از آنکه ما در محیط زندگی یا رفت و آمد خود عملیات کفسازی بتنی و یا سایر کفپوش ها را اجرائی کنیم، با زمین های خاکی و سنگی مواجه بوده ایم. و گذشتگان در محیط های زندگی خود با سزح زمین در تماس بوده اند.

کفسازی بتنی، مناسب برای راه رفتن

اما کفسازی بتنی نسلی است که در ادامه این ضرورت به وجود آمده است که لازم است کف را از تماس مستقیم با زمین فاصله بیندازیم. چون سطح زمین که همانطور که اشاره شد از خاک و سنگ می باشد هم از لحاظ سلامتی و بهداشتی مسئله دار است و می تواند انسان هایی را که با آن در تماس هستند به دردسر بندازد. که کفسازی بتنی اینگونه نیست و کاملا سطحی بهداشتی را به ما عرضه می کند.

علاوه بر آن مسئله دیگری که جزو مزایای کفسازی بتنی به حساب می آید و البته سایر کفپوش ها نیز این امکانات را برای ما فراهم می آورند این است که از لحاظ زیبایی شناختی نسبت به سطح زمین برتری دارد. و همانطور که می دانید جلوه بصری و زیبایی شناختی یکی از مواردی است مه اهمیت بسیار در معماری و مهندسی امروزی دارد و طراحان دکوراسیون در این زمینه فعالیت می کنند.

کفسازی بتنی با توجه به طراحی های ویژه ای که دارد، باعث می شود که افرادی که در محیط آن ها زندگی می کنند یا در فضای ساختمانی خود از آن بهره می برند، از زیبایی ان ها در محیط بهره ببرند. یکی دیگر از مسائلی که لازم است درباره کفپوش ها و همچنین به عنوان مزیتی برای کفسازی بتنی ذکر شود، سازگاری و آسودگی ای است که هنگام راه رفتن بر روی آن توسط پا احساس می شود.

برای آن که قدر کفسازی بتنی را بدانید کافی است در جایی مقداری روی زمین بدون کفپوش که پوشیده از خاک و سنگ است راه بروید تا به این ترتیب متوجه شوید که برای آنکه هنگام راه رفتن کف پا اذیت نشود یا به آن فشار وارد نشود، کفسازی بتنی چه کمک بزرگی می تواند به شما بکند.

همچنین کفسازی بتنی را اگر با سایر کفپوش ها مانند موزاییک و سنگ مقایسه کنیم، نیز باز متوجه می شویم که از این لحاظ کفسازی بتنی نسبت به آن ها اولویت دارد و هم اصطکاک خوب و مناسبی می تواند بین کف کفش و بتن برقرار شود و هم اینکه سطح آن به گونه ای است که نه بیش از حد زمخت است و نه بیش از حد لغزنده و حالت متعادل و مناسبی دارد.

به این ترتیب می توان گفت که کفسازی بتنی از لحاظ هر سه فاکتوری که در بالا در مورد آن ها صحبت شد نسبت به دیگر کفپوش های مورد استفاده ارجحیت دارد. به همین جهت اگر شما تمایل به استفاده از کفسازی بتنی در محیط کار یا زندگ خود دارید می توانید آن را به کارشناسان و متخصصان هنزا منتقل نمایید و صفحه کفسازی بتنی هنزا را مورد بازبینی قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *