اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی بر هیچ کس پوشیده نیست. در جایی که انسان ها دارای دغدغه پاسان یافتن سوخت های فسیلی به دلیل بهره برداری های بی اندازه انسان ها هستند و روز به روز انرژی های مصرفی در حال افزایش است و آسیب هایی را می تواند به محیط زیست و سرمایه های ملی کشورها وارد سازد، حفظ و مراقبت از انرژی در اولویت قرار می گیرد. که البته برای ساکنان یک ساختمان نیز از جهت پرداخت کمتر هزینه انرژی به صرفه است. اما دال بتنی چه کمکی در این راستا انجام می دهد.

در نوشته “مروری بر مزیت گرمایی دال بتنی” گفته شد که دال بتنی می تواند مانند یک تورده گرمایی عمل کند. به این معنا که در ساعاتی از روز که آفتابی و گرم است، انرژی گرمایی را در خود ذخیره کند و وقتی دما پایین آمده آن انرژی ذخیره شده را به هوای اتاق بازگرداند و به این ترتیب دال بتنی کمک می کند که ما کمتر نیازمند به استفاده از وسایل گرما زا باشیم.

دال بتنی در مسیر بهینه سازی مصرف انرژی

متریال هایی که مانند دال بتنی دارای توده گرمایی بالایی هستند که البته می توان دیوارهای سنگین وزن را نیز داخل این دسته قرار داد، می توانند به شرایط تهویه ای داخل اتاق کمک کنند و با کارکردن مانند یک فلایویل گرمایی راحتی بیشتری را به اتاق بدهند. این کار را با تشعشع یا جذب انرژی حرارتی انجام می دهند.

دال بتنی به این طریق می تواند اثرات گرمایشی یا سرمایشی بر روی جسم انسان داشته باشد. و یعنی درجه حرارت اتاق وقتی پایین بیاید به دلیل اختلاف دما، انرژی ذخیره شده در دال بتنی به داخل اتاق گسیل می شود و دما به حالت تعادل و گرم تر نزدیک می شود. پس دیگر شما نیاز کمتری دارید که بخاری ها یا رادیاتورهای خود را بیشتر کنید.

آیا می شود کاری کرد که دال بتنی بتواند اثرات انرژی بخشی بیشتری داشته باشد؟ این سوال را می توانید از متخصصان ما در هنزا بپرسید. همچنین از شما می خواهیم که برای آنکه با نمونه های این محصول بهتر آشنا شوید به صفحه دال بتنی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *