دیگر تا حالا با ورقه های بتنی که برای پیشبرد کار ساخت و ساز استفاده می شود و به آن ها اصطلاحا دال بتنی گفته می شود، آشنا شده اید. و گفته شد همچنین که یکی از معیارهای اساسی برای ینجش کیفیت و بازدهی انواع مختلف دال بتنی نسبت مقاومت آن ها به وزنشان می باشد. یعنی هر چه یک تولید کننده بتواند یک دال بتنی با مقاومت بالاتر ولی با وزنی سبک تر تولید کند نشان دهنده بیشتر بودن کیفیت کار آن می باشد.

اما بیان شد، که شیوه های مختلفی را طراحان و معماران برای رسیدن به این مقصود در پیش گرفته اند که از جمله آن ها روش های نوآورانه در طراحی می باشد که به اختصار آن ها را در مقاله “طرح های سه گانه دال بتنی” توصیف کردیم.

حال می خواهیم به چند مورد از مزیت ها مختفل و گوناگون دال بتنی اشاره کنیم که احتمالا این مقاله و چند مقاله بعدی که مربوط به همین موضوع است در همین راستا باشد. اولین مورد از این عناوین مبحث ایمنی گرمایی است.

مروری بر مزیت گرمایی دال بتنی
مروری بر مزیت گرمایی دال بتنی

شاید در چند نوشته قبلی اشاره کردیم که دال بتنی به عنوان یک توده گرمایی شناخته می شود. این مفهوم به معنای آن است که این سازه پتانسیل ذخیره کردن و رهاسازی انرژی گرمایی را دارا می باشد. و این مسئله راجع به تهویه ساختمان می باشد. که حتی اگر بتوان دال بتنی را به خوبی مورد استفاده قرار داد و از این ویژگی آن یعنی توده گرمایی بودن، به خوبی استفاده کرد، می توان به میزان قابل توجهی نسبت به تهویه مطبوع ساختمان که توسط تجهیزات تهویه ای انجام می گردد، موثر تر باشد.

چرا که بدون آن که هزینه ای در این زمینه مصرف کند، دال بتنی قادر است که گرمای مورد نیاز را که در طول روز از انرژی خورشید دریافت کرده به ساختمان پس بدهد. و این فرآیند را می توانید از طریق تماس با محققان هنزا بیشتر مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر آن انواع مختلف این محصول در صفحه دال بتنی هنزا آماده مشاهده شما عزیزان می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *