اگرچه دال بتنی مزیت های زیادی دارد و توانسته قدم مهمی در مسیر بهبود کیفیت و مقاومت ساختمان ها و همچنین ارتقای وضعیت نصب و اجرای ساختمان ها بردارد. اما لازم است دقت کنید که دال بتنی مانند هر محصول دیگری همواره مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد تا اینکه بتواند، به مقدار بیشتری نیازهای ساختمان را برآورده کند. علاوه بر اینکه هزینه های کمتری را نیز روی دست مالکان و سازندگان ساختمانی بگذارد.

همانطور که در نوشته “دال بتنی در مسیر بهینه سازی مصرف انرژی” مشاده نمودید، دال بتنی را می توان به عنوان یک جرم یا توده حرارتی در ساختمان در نظر گرفت. توده حرارتی به سازه هایی گفته می شود که دارای ظرفیت حرارتی بالایی هستند. معنی این حرف این است که این محصول می تواند به عنوان یک منبع ذخیره انرژی گرمایی در نظر گرفته شود و مودر استفاده قرار گیرد.

دال بتنی جامع انرژی و مقاومت

یعنی دال بتنی می تواند در زمان هایی که های محیط دارای درجه حرارت بالایی است و گرمای زیادی را متحمل می شود، این حرارت را در خود ذخیره کند. تا در مواقعی که هوا سردتر است و درجه حرارت پایین است آن را به تدریج به محیط برگرداند. این مسئله سبب می شود که نیاز کمتری به وسایل گرماساز داشته باشیم. پس ساختمان هایی که در آن ها از دال بتنی بهره برده می شود، مصرف انرژی کمتری خواهند داشت.

اما با این وجود سعی سازندگان دال بتنی در این است که بتوانند راندمان این محصول را از لحاظ مقاومتی افزایش دهند و برای رسیدن به این هدف لازم است تغییراتی در طراحی این سازه بتنی انجام شود که در مقاله “طرح های سه گانه دال بتنی” راجع به این گونه طرح ها گفتگو کردیم. و همانطور که دیده شد، برخی از این طرح ها، طرح های یک طرفه است یعنی فقط بر روی یک سمت آن اجرا می شود و برخی دو طرفه.

در مقایسه کارآیی این دو نوع، مهندسان هنزا می توانند شما را راهنمایی کنند. نمونه های این محصول نیز در صفحه دال بتنی هنزا در دسترس است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *