کارخانه ها و شرکت هایی که سابقه ای طولانی در زمینه تولید محصولات ساختمانی دارند، یکی از مواردی که به آن توجه ویژه دارند، محصولات بتنی است. که دلیل آن توجه ویژه ای است که به تدریج به بتن به عنوان یک محصول شده است که می تواند در بخش های مختلف ساختمانی کاربرد داشته باشد. یکی از این بخش ها استفاده از درپوش بتنی است.

درپوش بتنی می تواند به عنوان یک محصول جدید به بازار صنعت معرفی شود. دلیلش این است که در گذشته کمتر مورد استفاده قرار می گرفته است و بیشتر درپوش هایی از جنس فولاد یا پلاستیک کاربرد داشته اند. البته معنای این حرف این نیست که امروزه در همه موارد از درپوش بتنی استفاده می شود. بلکه باید دقت داشته باشید که درپوش ها دامنه و حوزه کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

به همین دلیل است که نمی توان گفت که درپوش بتنی توانسته جای همه دیگر درپوش ها را بگیرد. از لوله های پلاستیکی گرفته تا لوله های فلزی و پلیمری، از دریچه های فاضلاب و انبارهای زیرزمینی و غیره، همه و همه مواردی هستند که هر یک نیازمند به استفاده از درپوش هستند. و باید دقت کنید که محتویات این آن چه داخل این محفظه ها و مجاری و لوله هاست با یکدیگر متفاوت است.

کاربرد درپوش بتنی در فاضلاب ها

برخ از آن ها مواد مایع است، برخی گازی است و برخی هم مواد جامد است. و برخی مواد ممکن است قابل اشتعال و یا خطرناک برای انسان باشند، برخی دیگر ممکن است نیاز به مراقبت نسبت به دما و هوای محیط داشته باشند و هزاران کاربرد دیگری که ممکن است خودتان به آن برخورده باشید و یا در محیط اطراف خود آن را مشاهده کرده باشید. همه این موارد را نمی توان صرفا با درپوش بتنی محافظت کرد.

البته هر چند درپوش بتنی در حال توسعه است و ممکن است روزی برسد که به دلیل مزایای گسترده ای که دارد به تدریج در شرایط و محیط های مختلف بتواند مورد مصرف قرار گیرد. اما امروزه درپوش بتنی در کنار متریال های دیگری که از آن ها نیز درپوش ساخته می شود قرار دارد. این ها همگی نشان دهنده این است که برای آن که محصولی مانند درپوش بتنی بتواند بازار خود را به دست گیرد، ابتدا باید بتواند مشخص کند که در چه زمینه هایی می تواند فعالیت داشته باشد.

درپوش بتنی در حال توسعه

بتن به دلیل خاصیتی که داشته تقریبا توانسته در همه حوزه ها وارد شود. البته در اینجا نگاه ما صرفا به درپوش بتنی نیست و مثلا شما می توانید در مورد دیگر سازه هایی همچون لوله های بتنی، بتن پلاک، بتن اکسپوز، دال بتنی و غیره گفتگو کنید. چرا که ارتقای کیفیت و کارآیی در هر یک از محصولات می تواند به پیشرفت و بهبود درپوش بتنی نیز منجر شود. و این مسئله به جهت ارتباطی است که می تواند پیشرفت های یک حوزه بر روی سایر حوزه ها ایجاد کند.

مثلا اگر در محیطی دیده شود که دال بتنی به خوبی می تواند بر عوامل محیطی فائق آید و با شرایط خاص آن محیط سازگار باشد این نتیجه گرفته می شود که در آن شرایط به خصوص همچنین می توان از درپوش بتنی استفاده کرد. و درپوش بتنی را می توان به جای اینکه از دیگر درپوش ها استفاده کرد، به کار برد.

این مسئله به این علت مهم است که شکی در این نیست که درپوش بتنی مقاومت بیشتری نسبت به مثلا درپوش های پلاستیکی دارد و همچنین از ماندگاری بسیار بالاتری برخوردار است. اما باید ابتدا بررسی شود که آیا با شرایط جوی و محیطی ای که قرار است از آن استفاده شود، سازگاری دارد یا خیر.

ما امروزه می بینیم که به خاطر همین ویژگی های ممتاز درپوش بتنی است که در حوزه های کشاورزی، صنعت، و مصارف شهری مانند بستن دریچه های فاضلاب شهری و یا در مواردی که در مزارع و همچنین در باغات و کشتزارها برای جلوگیری از انتشار مواد بیرونی به داخل برخی محفظه ها و یا مجاری آبیاری نیاز به استفاده از درپوش باشد، اولویت با درپوش بتنی است که علی الخصوص پایداری درپوش بتنی نسبت به رطوبت و نفوذ آب توانسته این مسئله را برجسته کند.

همانطور که می دانید یکی از عمده ترین مصارف درپوش ها به کار گیری آن ها در فاضلاب هاست که هم مانع از انتشار بوی نامطبوع آن به فضای بیرون می شود و هم اینکه اجازه نمی دهد مواد داخل آن به فضای بیرون منتشر شود و هم اینکه در زمان های ضروری اجازه بررسی و نظارت و یا رفع مشکل را به متخصصان امر می دهد. که درپوش بتنی می تواند به خوبی این مقصودها را برآورده کند.

فاضلاب های خانگی، فاضلاب های شهری، و صنعتی هر کدام برای تامین درپوش های خود، به سراغ درپوش بتنی رفته اند چرا که مشخص است از این طریق بهتر می توانند نیازهای ضروری به درپوش بتنی را برآورده کنند. برای مشاهده این موارد مصرف علاوه بر آنکه می توانید به صفحه درپوش بتنی هنزا مراجعه نمایید، این راه هموار است که با متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *