در نوشته “دال بتنی سازه ای پیش ساخته” گفته شد که دال بتنی برای ساده سازی عملیات ساخت و ساز و همچنین بالا بردن کیفیت و بازدهی کار، ابداع شده است. و در واقع ورقه هایی بتنی است که از آن ها برای پوشش سقف ساختمان ها و آپارتمان ها استفاده می شود. به صورتی که قبلا این محصول را در کارخانه تولید کرده و سپس آن را به محل پروژه حمل کرده و در محل مورد نظر با استفاده از روش های خاص خود نصب و اجرا می کنند.

در ادامه به این مطلب خواهیم پرداخت که دال بتنی که برای کف طبقات و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد در شکل های متنوع تولید می شوند و همچنین آن ها از لحاظ محافظت از انرژی گرمایی کارآیی بالایی دارند، چرا که ساختار آن ها به خصوص اگر از بتن الیافی تولید شود این ظرفیت را دارد که در برابر انتقال انرژی به مانند عایق عمل کند.

دال بتنی بهینه در محافظت از گرما

دال بتنی می تواند بر روی زمین قرار گیرد و علاوه بر آن می تواند به صورت معلق به کار گرفته شود و یا ترکیبی از هر دو. علاوه بر آن در محیط هایی که ساختمان نیاز به عایق کاری جدی تری دارد می توان که دال بتنی را از زیر و از لبه ها عایق بندی کرد.

دال بتنی به طور طبیعی از لحاظ محافظت از انرژی جایگاهی ویژه دارد و همانطور که می دانید امروزه در همه صنایع و کارکردها، مسئله انرژی و بهینه سازی مصرف آن، مسئله ای اساسی است و کاملا با جنبه اقتصادی در هم تنیده است. به همین دلیل است که دال بتنی یکی از مرسوم ترین دال هایی است که به این منظور در ساختمان سازی به کار گرفته می شود.

برای انتخاب متریال مناسب در ساخت دال بتنی این نکته در نظر گرفته شده که آن مواد انتخاب شده کمترین اثرات زیست محیطی را بر روی محیط بگذارد. صفحه دال بتنی هنزا را برای مشاهده گونه های مختلف این محصول می توانید مشاهده کنید. اما برای به کار گیری آن مشاوره با متخصصان ما در هنزا بسیار مفید و ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *