اگر بخواهیم به منشا پیدایش جی اف آر سی GFRC برسیم. باید همانطور که در نوشته “انگیزه حرکت به سمت تولید بتن الیافی” توضیح داده می شود، بگوییم که عامل اصلی وجود این محصول ترد و شکننده بودن بتن بوده است که محققان را به سمت این تحقیق متمایل کرد که به دنبال راهی برای رفع اسن مشکل به غیر از استفاده از آرماتورهای فولادی باشند.

بالاخره محققان دریافتند که با افزودن الیاف شیشه به ترکیب بتن و تولید جی اف آر سی GFRC می توانند مقاومت خمشی بتن را تا حد بسیار مطلوبی بالا ببرند. که این محصول دارای نمایی زیبا و کامپوزیتی می باشد که به دلیل برخورداری از مقاومت کششی و خمشی بالا گزینه ای بسیار عالی برای به کار گرفتن در نمای ساختمان می باشد.

به علاوه تولید جی اف آر سی GFRC  مخصوص منطقه ای خاص نیست و به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه، همین مساله باعث شده که در نقاط مختلف جهان و به خصوص کشورهای صنعتی و پیشرفته استفاده از جی اف آر سی GFRC بسیار وسیع و گسترده باشد.

جی اف آر سی GFRC ترد بودن بتن را از بین می برد

امروزه ساخت قطعات پیش ساخته در کارخانه ها گسترده شده. به این شکل که اجزای قابل حمل را در کارخانه تولید کرده و سپس در محل کارگاه و ساختمان آن را در محل خود نصب می کنند که جی اف آر سی GFRC نیز به همین شکل تولید می شود. یعنی پنل های جی اف آر سی GFRC را در اندازه های مورد نظر و سفارشی در کارخانه تولید کرده و سپس در محل ساختمان به راحتی و سرعت نصب می کنند.

مورد دیگر از فواید کاربرد جی اف آر سی GFRC این است که به دلیل مقاومت خمشی قابل توجه می توان آن را در شکل ها و طرح های مختلف تولید کرد. به این ترتیب طراحان بیشتر می توانند خلاقیت خود را در کار با جی اف آر سی GFRC بروز دهند. نمونه ای از این موارد را می توانید در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده نمایید.

کارشناسان و مشاوران تخصصی ما در هنزا همواره آماده پاسخگویی و ارائه مشورت در زمینه انتخاب مصالح ساختمانی مناسب برای ساختمان شما می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *