در سلسه مقالاتی که از کارشناسان هنزا مطرح کرده و سعی بر این داشته ایم که علاوه بر مصالح ساختمانی هنزا شما خوانندگان محترم را با انواع محصولات و مصالح ساختمانی از منظر متخصصان هنزا آشنا کنیم نوبت به سنگ های ساختمانی رسید.

که در این رابطه با مقاله “تاریخچه استفاده از سنگ به عنوان مصالح ساختمانی” از مقالات هنزا شما را با تاریخچه ای کلی از کاربرد سنگ ها در سازه های ساختمانی و خانه ها از ایام گذشته تا کنون آشنا کردیم و در نوشته “نماهای سنگی در کشور ما” سعی کردیم تاریخچه ای از ورود و کاربرد این محصول در کشور خودمان بیان کنیم.

با دنبال کردن مقالات هنزا می توانید با محصولات مختلف ساختمانی اعم از مصالح ساختمانی طبیعی و مصالح ساختمانی مصنوعی از منظر کارشناسان و متخصصان ما در هنزا آشنا شوید. در واقع همانطور که کارشناسان هنزا بیان کردند از اهمیت سنگ ها در طول زمان نه تنها کم نمی شود بلکه به اهمیت آن ها افزوده نیز می شود.

در این نوشته کارشناسان ما در هنزا قصد دارند شما را با منبع تشکیل شدن سنگ ها و همچنین چگونگی طبقه بندی کردن آن ها آشنا کنند.

به بیان متخصصان هنزا در تعریف سنگ گفته می شود سنگ ها موادی معدنی هستند که به طور یکپارچه و در حالت جامد یافت می شوند که این مواد پوسته زمین را شکل می دهند و ایجاد می کنند. کارشناسان هنزا می گویند که زمین شناسان زمین را به سه لایه پوسته، گوشته و هسته تقسیم می کنند. که به اذعان محققان هنزا به علت بالا بودن دمای زمین در ناحیه گوشته و هسته، در آنجا مواد به صورت خمیری یا مذاب وجود دارند و سنگ ها تنها در ناحیه پوسته زمین شکل می گیرند.

اما برای دسته بندی و طبقه بندی سنگ ها به گفته کارشناسان هنزا روش ها و معیارهای مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

– دسته بندی بر اساس معیارهای زمین شناسی: که بیان می کنند از چه کانی هایی و تحت چه فرآیندها زمین شناختی شکل گرفته اند که به گفته کارشناسان ما در هنزا این مقوله تحت رشته مهندسی معدن بررسی می شود.

– دسته بندی بر اساس معیارهای فیزیکی

– دسته بندی بر اساس معیارهای شیمیایی: که در این طبقه بندی فرمولاسیون شیمیایی سنگ ها بررسی شده و اینکه سنگ ها چه واکنش های شیمیایی در ازای چه موادی می توانند داشته باشند.

– دسته بندی بر اساس معیار میزان سختی سنگ ها: که همانطور که خواهیم گفت سختی سنگ ها را می توان از دو منظر کمی و کیفی بررسی کرد و همچنین نشان داد که سختی سنگ ها به چه عواملی بستگی دارند.

سنگ نما در ابعاد مختلف

همه این موارد به گفته کارشناسان ما در هنزا برای آن است که مهندسان و طراحان پروژه های ساختمانی بتوانند نگاه و دید بهتری نسبت به کاربرد و کیفیت سنگ ها داشته باشند و با توجه به آن بتوانند انتخاب های بهتر و مناسب تری را برای مناطق و شرایط مختلف آب و هوایی با توجه به دوام و خصوصیات سنگ ها داشته باشند.

اما برای آنکه با انواع مختلف مصالح ساختمانی هنزا آشنا شوید بهتر است به صفحه محصولات هنزا وارد شده و مصالح مختلف ساختمانی را در آنجا مشاهده کنید و هر گونه پرسشی را در این خصوص می توانید با کارشناسان ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *