خلاقیت در همه زمینه ها امروز حرف اول را می زند. دسترسی به روش، تکنیک، ابزار و ایده های نو که می تواند به تولید و ساخت محصولات جدید منتج شود سرآمد فعالیت های امروز محققان و پژوهشگران و کارشناسان در همه عرصه ها و زمینه ها می باشد. که در زمینه مصالح ساختمانی نیز نوآوری و ابداع مساله ای بسیار اساسی و تعیین کننده است که جی اف آر سی GFRC که اختصارا به آن جی آر سی GRC نیز گفته می شود از جمله مصالح ساختمانی نوین و ابداعی است.

جی آر سی GRC در واقع در راستای بهبود کارکرد، استحکام و طول عمر بتن ابداع شده است که از زیرمجموعه های بتن الیافی می باشد. پژوهشگران عرصه تولید مصالح ساختمانی دریافتند به جای آنکه برای افزایش مقاومت و استحکام بتن از آرماتورهای فولادی استفاده کنند می توان با ترکیب و اختلاط بتن با برخی الیاف به همان مقاومت و استحکام و چه بسا مقاومتی بالاتر دست پیدا کرد در حالی که مزایای قابل توجهی هم نسبت به بتن معمولی دارد. که همین جریان باعث تولید بتن های جی اف آر سی GFRC شد.

نمای جی اف آر سی برای ساختمان های مرتفع

همانطور که در مقاله “آشنایی با انواع الیاف کاربردی در بتن الیافی” ذکر کردیم الیافی که می توان برای تولید بتن الیافی از آن ها استفاده کرد انواع مختلفی دارد. از الیاف نایلونی و کربنی گرفته تا الیاف پلیمری، فولادی و شیشه ای.

الیاف شیشه یا فایبرگلاس در واقع همان الیافی است که با آن بتن الیافی جی اف آر سی GFRC ساخته می شود. که نمونه های پنل های جی آر سی GRC که در پروژه های عمرانی و ساختمانی به کار رفته اند را شما می توانید در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده کنید. که از محصولات و پنل های جی آر سی GRC هنزا که کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند در این پروژه ها استفاده شده است.

اما به ترتیبی که در نوشته “طراحی با جی اف آر سی GFRC محدودیت ندارد” در موردش صحبت کردیم، استفاده از این محصول فقط مختص به نمای بیرونی ساختمان ها نمی باشد و به دلیل تنوع و شکل پذیری و قابلیت طراحی بالا و تولید در سایزها و ابعاد مختلف، می توان کارکردهای زیادی را برای جی اف آر سی GFRC در نظر گرفت که در ادامه به برخی از این کارکردها اشاره خواهیم کرد.

– ستون ها نیز از جمله محل های به کارگیری جی اف آر سی GFRC هستند که کاربرد رو به گسترشی نیز دارند. که البته منحصر به ستون ها نیست و در سر ستون ها و گنبدها نیز استفاده از جی اف آر سی GFRC مشتاقان زیادی پیدا کرده است.

– از جی اف آر سی GFRC به دلیل مقاومت بالا در ساخت سازه های آبی مانند پل های روی آب و اسکله ها استفاده می شود. که دلیل آن مقاومت خوب جی اف آر سی GFRC در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشد.

– همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی و پنل های دکوری سقف و ویوارهای داخلی ساختمان نیز می توان پنل های جی اف آر سی GFRC را به کار گرفت.

– نرده ها را نیز می توان به جای فلز های مختلف از جی اف آر سی GFRC ساخت که جلوه زیباتر و صمصیمی تری نسبت به محیط ارائه می دهند.

– البته استفاده از بتن جی اف آر سی GFRC منحصر به پروژه های ساختمانی و عمرانی نیست و امروزه در سازه های هنری و به خصوص مجسمه سازی نیز استفاده از جی اف آر سی GFRC رو به گسترش است و هنرمندان برای ساخت محصولات هنری خود به استفاده از این محصول گرایش پیدا کرده اند.

برای آنکه با دیگر خصوصیات و ویژگی های جی اف آر سی GFRC و کاربردهای دیگر آن آشنا شوید و یا در صورت نیاز به استفاده و سفارش این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *