در مقاله “جی اف آر سی / جی آر سی چه ویژگی های برجسته ای دارد؟” در این باره صحبت کردیم که جی اف آر سی / جی آر سی که می توان آن را مصالحی نوظهور به حساب آورد، به دلیل انکه نسبت به بیشتر مصالح ساختمانی دیگر عمر کوتاه تری دارد، چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد و چه چیزی سبب شده است که با این عمر کوتاه، جی اف آر سی / جی آر سی به شدت مورد توجه عام و خاص قرار بگیرد؟

اینکه مورد توجه خاص و عام قرار گرفته است به این معنا است که جی اف آر سی / جی آر سی به دلیل آنکه می تواند قابلیت های طراحی را افزایش دهد و از مقاومت کششی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، می تواند به عنوان یک مصالح ساختمانی مناسب مورد توجه طراحان حرفه ای و خلاق قرار گیرد، همانطور که مقاومت و طول عمر بالای آن نیز مورد توجه مهندسان است.

جی اف آر سی / جی آر سی چه نقشی در زیباسازی شهری دارد؟

از طرف دیگر زیبایی و جلوه خاصی که جی اف آر سی / جی آر سی به نمای هر ساختمان و سازه ای می بخشد مورد توجه هر بیننده ای قرار می گیرد. اما چرا ما به بیان ویژگی های منحصر به فرد جی اف آر سی / جی آر سی پپرداختیم و در واقع پرسش اصلی این است که چرا باید جی اف آر سی / جی آر سی دارای چنین خصوصیات برجسته ای باشد؟ و اگر کمبودی در این روند به وجود آید چه آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت؟

دو نکته را در اینجا در رابطه با اهمیت جی اف آر سی / جی آر سی جا دارد که ذکر کنیم؛

  1. زیبایی ساختمان و جذب بینندگان و مخاطبان
  2. کمک به فرآیند زیباسازی شهری

البته همانطور که قبلا در نوشته های مربوط به جی اف آر سی / جی آر سی بیان شد، ویژگی های جی اف آر سی / جی آر سی فقط منحصر به بحث هنری و جلوه و زیبایی آن نیست، بلکه می توان مثلا کمک به محیط زیست و دوری از اتلاف مواد اولیه و پایداری و دوام بالا و مقاومت در برابر آلودگی های هوایی و محیطی و همچنین پایداری در برابر آتش سوزی و عایق صوتی و حرارتی بودن و بسیاری موارد دیگر را به عنوان مزایای جی اف آر سی / جی آر سی برشمرد.

اما در اینجا تمرکز ما بر روی مبحث کارکرد زیبایی شناختی جی اف آر سی / جی آر سی است. و می خواهیم نشان دهیم که اگر برای ما اهمیت دارد که جی اف آر سی / جی آر سی چه ویژگی هایی را باید دارا باشد به دلیل آن است که می خواهیم در مهم ترین بخش یک ساختمان از لحاظ بصری که همان نمای ساختمان است از جی اف آر سی / جی آر سی استفاده کنیم.

اما فایده استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی فقط مرتبط با یک ساختمان نیست بلکه در کل زیباسازی فضای شهری نیز اهمیت دارد. اگر که تعداد زیادی از ساختمان های یک شهر از چنین نماهای زیبایی استفاده کنند، حتما زیبایی آن دوچندان می گردد.

برای بررسی نمونه های بیشتر بهتر است نگاهی به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا داشته باشید که در آن خواهید توانست نکات فنی و مشورتی خود رابا کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *