درباره “ظرفیت های طراحی معماری جی اف آر سی / جی آر سی” در مقاله ذکر شده از نگاه کارشناسان و متخصصان این حوزه مطالبی خدمت شما بیان شد تا به این ترتیب بدانید که اگر می خواهید از طرحی ویژه برای نمای ساختمان خود و یا بخش های دیگر ساختمان و یا سازه های داخلی و بیرونی سازه خود بهره ببرید می توانید از جی اف آر سی / جی آر سی برای این منظور استفاده کنید و به این ترتیب به مقصود خود بهتر برسید.

قابلیت خاصی که در نوشته پیش راجع به جی اف آر سی / جی آر سی گفتیم این بود که این محصول را می توان با وزن کمتر ولی همان مقاومت مورد انتظار مورد استفاده قرار داد. وزن کمتر پنل های جی اف آر سی / جی آر سی می تواند سبب کاستن از هزینه های فندانسیون ساختمان، فولاد سازه ای و ساپورت های پنل ها شود. چرا که برای پنل های سنگین تر ما نیازمند به استفاده از ساپورت های قویتری هستیم. همچنین فندانسیونی که بخواهد جی اف آر سی / جی آر سی با وزن سبکتر را تحمل کند، متریال کمتری نیازمند است.

چرا جی اف آر سی / جی آر سی محبوب طراحان است؟

همچنین داربست های مورد استفاده به جهت نصب پنل های جی اف آر سی / جی آر سی همچنین می تواند به پایان کار داخلی ساختمان متصل شود و به این ترتیب هم از جهت شکل ظاهری و هم از جهت عدم نیاز به استفاده از داربست های بیرونی، استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی می تواند به ما کمک کند.

این ابعاد از سبک وزنی قطعات جی اف آر سی / جی آر سی می تواند به عنوان یک عامل صرفه جویی اساسی در هزینه ها کلی پروژه شما به حساب آید. چرا که نه تنها در کاهش هزینه های حمل و نقل و سهولت نصب قطعات به ما کمک می کند بلکه همانطور که دیدیم سبک بودن جی اف آر سی / جی آر سی یا هر بخشی از ساختمان می تواند بر کل سازه اثر بگذارد و چون بار کمتری به دیگر بخش ها و قطعات وارد می شود، آن ها نیز نیاز کمتری به قوت و استحکام بالا خواهند داشت.

اجزای مختلفی که در طراحی جی اف آر سی / جی آر سی حضور دارند عبارتند از: سیمان سفید، شن و ماسه و ریزدانه ها و همچنین رنگ دانه های افزودنی برای آنکه طراحان بتوانند به جلوه مورد نظرشان از جی اف آر سی / جی آر سی دست پیدا کنند. متریال ها و افزودنی های دیگری نیز می توان در مرحله اختلاط به جی اف آر سی / جی آر سی اضافه نمود که این افزودنی ها می توانند کارکردهایی در جهت زیباتر سازی و یا در جهت بهبود کارآیی آن داشته باشند.

سبک وزنی قطعات جی اف آر سی / جی آر سی

از جمله می توان به موادی که رگه های سیاه بر روی کار ایجاد می کنند اشاره کرد که اضافه نمودن آن ها به جی اف آر سی / جی آر سی در مرحله اختلاط می تواند سبب تغییر بافت مورد نظر قطعه نهایی تولید شده جی اف آر سی / جی آر سی گردد.

همچنین مسئله مهم دیگری که ممکن است مورد علاقه برخی از طراحان باشد و با برخی محیط ها تناسب بالایی داشته باشد این است که بتوانند از قطعات و پنل هایی از جی اف آر سی / جی آر سی استفاده کنند که دارای چند رنگ باشد. البته در این زمینه باید احتیاط کرد. چرا که معمولا رنگ یکنواختی دارای وزانت و شکیل بودن بیشتری است. و با اینکه جی اف آر سی / جی آر سی دارای چنین ظرفیتی است که بتواند چند رنگ مختلف در خود داشته باشد ولی از لحاظ طراحی باید دقت های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

البته دغدغه های طراحان وقتی که با جی اف آر سی / جی آر سی کار می کنند معمولا کمتر است. چرا که می توانند طرح ها و خلاقیت ها متنوعی که در ذهن دارند را به بهره مندی از جی اف آر سی / جی آر سی به خوبی و راحتی اجرایی کنند. همانطور که مقاومت بالای پوسته جی اف آر سی / جی آر سی برای ما این مسئله را تضمین می کند که بتوانیم شکل های مختلفی را که دارای طراحی های منحنی، خمیده، مشبک، و غیره است را با این متریال به خوبی پیاده سازی کنیم.

پس همانطور که دیدیم اینکه طراحان می توانند با استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی در سازه های مورد نظر خود بنا به صلاحدید و سلیقه شان رنگ های مختلف و گوناگون به کار ببرند و یا اینکه می توانند با استفاده از این مخصول شکل هایی را که با دیگر مصالح یه راحتی قابل ساخت نیست بسازند باعث شده که این متریال محبوب آنان باشد.

از ویژگی های دیگر این محصول می توانید در تماس با طراحان ما در هنزا اطلاع پیدا کنید. برای دیدن طرح های خاص و ویژه ای که با این مصالح مورد طراحی قرار گرفته اند می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *