آیا ما مجاز هستیم که مبلمان بتنی، مصالح ساختمانی و یا هر محصول دیگری را به گونه ای تولید کنیم که صرفا تسهیلات بیشتری را برای ما فراهم آورد و هزینه های کمتری را بر دوش ما تحمیل کند؟ در پاسخ باید گفت که در ساخت هر محصولی، از جمله مبلمان بتنی باید استانداردهای مختلفی را مدنظر قرار داد. از جمله اینکه باید دید از لحاظ زیست محیطی چه آثار و عواقبی بر تولید آن محصول مترتب خواهد شد.

چرا که در صورت عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی و برداشت های بی رویه مواد اولیه و تولید زباله های غیر قابل تجزیه به تدریج زمین به جایی غیر قابل سکونت برای انسان بدل می شود که به همین دلیل امروزه معیارهای حفاظت از محیط زیست به طور ایجابی و سختگیرانه ای تحمیل می گردند تا بتوان در آینده نیز همچنان از مواهب طبیعی بهره برد. و در مقاله “اهمیت زیست محیطی مبلمان بتنی” مشاهده شد که این عوامل و فاکتورها را باید در مورد مبلمان بتنی مورد توجه قرار داد.

تنوع در طرح و بافت مبلمان بتنی

اما در این نوشته به یکی دیگر از مشخصات مبلمان بتنی خواهیم پرداخت. که این مشخصه بیشتر جنبه زیبایی شناختی دارد. در واقع این ویژگی مربوط به طرح پذیری و شکل پذیری مبلمان بتنی است. که به جهت آن که بتن را می توان تقریبا در هر شکل، رنگ و بافتی تولید کرد پس مبلمان بتنی این قابلیت را دارد که اثرات بسیار مختلف و گوناگونی را به خود بگیرد.

به طور کلی از جمله مزیت های مبلمان بتنی این است که بتن یکی از موادی است که بیشترین تطبیق پذیری و قابلیت انطباق را برای مبلمان و به طور کلی طراحی دارد. به خاطر اینکه ترکیبی از مقاومت و انعطاف است. شما هم دارای وسیله و قطعه محکمی خواهید بود و هم اینکه می توانید آن را به جلوه ها و شکل های مختلف در بیاورید. که این همان خصوصیت مبلمان بتنی است.

مبلمان بتنی را می توان به صورت ماشینی نیز جلا داد و پرداخت کرد و هم اینکه می تواند به صورت دست ساز ساخته شود. که نتیجه نهایی محصولی بافتی، صنعتی، فانتزی و یا هنری باشد. که هر یک می تواند کاربری های خاص خود را در محیط های مختلف داشته باشد. یعنی شما در یک محیط هنری می توانید از مبلمان بتنی با طراحی هنری و در یک محیط کودکانه از مبلمان بتنی با طراحی فانتزی استفاده کنید.

و وقتی که در یک محیط اداری و یا صنعتی وارد می شوید نیز می توانید مبلمان بتنی را با یک طراحی رسمی و شکیل مشاهده نمایید. بنابراین هر اتاق و هر حیاط و هر فضایی با توجه به اقتضائی که دارد، شکل و رنگ خاص خود را می طلبد. که می توانید این شکل و رنگ را از مبلمان بتنی انتظار داشته باشید. بسیاری از مواد و مصالح که در ساخت اجناس مختلف و از جمله مبلمان ممکن است به کار گرفته شوند، ممکن است در این زمینه قابلیت انطباق پایین تری داشته باشند و به همین جهت در هر فضایی امکان استفاده از آن موجود نباشد.

در همین زمینه می توان با کارشناسان هنزا نیز تماس گرفت و با توجه به کاربری مد نظر خود سفارش مبلمان بتنی خود را ارائه کنید. البته بهتر است پیش از آن صفحه محصولات هنزا را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *