همانطور که می دانید و پیش از این نیز بارها به آن اشاره کردیم بتن الیافی توانسته امروز گستره وسیعی از کارکردها را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب می بینیم که از دیوارهای داخلی ساختمان تا نمای بیرونی و کف پوش ها و غیره قابلیت استفاده از بتن الیافی وجود دارد. تا جایی که در نوشته پیش بیان کردیم که برای ساخت پل ها نیز به ترتیبی که در مقاله “استفاده از بتن الیافی در عرشه پل ها” بیان شد، از این محصول استفاده می شود.

به همین جهت لازم است که در ساخت بتن الیافی توجه و دقت کافی به عمل آید تا محصول نهایی دارای چنان قدرت و کیفیتی باشد که بتوان نیازهای مشتریان را برآورده کند و توانایی تحمل بارهای وارده را داشته باشد. به همین جهت انجام آزمایش ها و تست های مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. که همانطور که قبلا گفتیم یکی از وجود امتیاز تیم هنزا بهره مندی از آزمایشگاهی مجهز برای تست مرغوبیت بتن الیافی و سایر مصالح ساختمانی تولیدی این شرکت می باشد.

تست مخروط معکوس بتن الیافی

اما تست ریزش مرسوم برای اندازه گیری قابلیت کارکرد بتن الیافی مناسب نیست. و تست مخروط ریزش معکوس به خصوص جهت آزمایش بتن الیافی توصیه می شود. برای انجام این تست به این گونه عمل می شود که مدت زمانی را که مخروط لامپ پر از بتن الیافی که معکوس شده است، به طور کامل خالی شود، بعد از اینکه ویبراتور در بتن وارد می شود، اندازه گرفته می شود.

به این مدت زمان زمان مخروط معکوس گفته می شود که یکی از معیارهای تعیین کیفیت بتن الیافی می باشد. اگر نتیجه به دست آمده بین ده الی سی ثانیه باشد به معنای مرغوبیت این بتن تولید شده می باشد. و اگر این زمان بیش از این باشد به معنای آن است که نیاز به تغییر در ترکیب این محصول می باشیم.

یکی از بهترین و برجسته ترین از انواع این محصول را در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا می توانید مشاهده کنید. متخصصان هنزا نیز آماده هر گونه پاسخگویی درباره نحوه تست مصالح ساختمانی هنزا می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *