با توجه به استقبال رو به گسترشی که از کفسازی بتنی در کشورهای مختلف دنیا نسبت به کفسازی به وسیله سایر انواع کفپوش ها به عل آمده، لازم یه ذکر است که روش های مختلفی نیز جهت انجام این کار طراحی شده است. که هر روشی به فاکتورهای مختلفی از قبیل محل و شرایط محیطی انجام پروژه، طراحی مدنظر مالکان و صاحبان پروژه، کیفیت نهایی مد نظر و همچنین میزان هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته شده بستگی دارد که شرح مفصل آن را در نوشته “دو روش اجرای کفسازی بتنی” ارائه نمودیم.

اما در این نوشته قصد داریم به برخی از مهم ترین ویزگی هایی که یک کفسازی بتنی دارد و به دلیل همین ویژگی هاست که توانسته توجه خیلی از سازندگان را به خود معطوف کند، بپردازیم.

الف) زیبایی سطح ظاهری

همانطور که می دانید در این دوره سازندگان و مالکان ساختمان ها علاوه بر آنکه توجهی ویژه به طول عمد و استقاومت سازه ای که می سازند، دارند، به زیبایی آن نیز توجه دارند. و به دنبال این هستند که سازه ای که ایجاد می کنند، از جلوه بصری خوبی برخوردار باشد که بتواند چشم بینندگان را به خود خیره سازد. که کفسازی بتنی از این ویژگی در حد مطلوبی بهره مند است.

تراکم بالا و زیبایی سطحی کفسازی بتنی

ب) تراکم بالا

از جمله خواص دیگر کفسازی بتنی آن است که به دلیل آنکه ذرات و اجزای سازنده آن بسیار متراکم هستند، مانع نفوذ ذرات محیطی یا رطوبت به درون آن می شود که این کار می تواند طول عمر بالای کفسازی بتنی را تضمین کند. این خاصیت کفسازی بتنی وقتی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد که دقت داشته باشید کفسازی بتنی معمولا در محیط های باز انجام می گیرد و بنابراین در معرض هر گونه عنصر خارجی قرار دارد که به راحتی بتواند آسیبی به این سازه وارد کند.

اما همانطور که در تماس با کارشناسان ما در هنزا می توانید مطلع شوید، این محصول تقریبا غیر قابل نفوذ است و زیبایی های فراوانی را به محیط اطراف خود می بخشد که برای نمونه بهتر است برخی از آن ها را در صفحه کفسازی بتنی هنزا ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *