چنانچه پیش از این بیان شد بتن الیافی راهی جدید در تکنولوژی ساخت مصالح ساختمانی است که بتوان بتن را بیشتر مسلح کرد و نواقص احتمالی آن را کاهش داد و کاربرد بیشتری از آن انتظار داشت. اما مساله بعدی به این مربوط است که از چه الیافی باید در ترکیب بتن استفاده کرد که بتوانیم مزایای بیشتری را به دست آوریم.

الیاف کربنی، الیاف پلیمری، الیاف فولادی، الیاف نایلونی و همچنین الیاف شیشه ای از جمله موادی هستند که این روزها برای تولید بتن الیافی مورد استفاده قرار می گیرند. برای آنکه بتوانید پنل های بتن الیافی ساخته شده با الستفاده از الیاف شیشه را ببینید می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید.

اما لازم است توجه داشته که تحقیقات درباره الیاف مورد استفاده در تولید بتن الیافی همچنان ادامه دارد و دانشمندان این حوزه به دنبال یافتن عناصر و ترکیبات جدیدتری هستند که از الیاف آن بتوان در ترکیب بتن الیافی استفاده کرد به طوری که هم مزیت هایی مانند مقاومت مکانیکی از جمله مقاومت کششی، فشاری، خمشی و برشی لازم را به میزان حداکثر داشته باشد.

تحقیقات برای تولید الیاف جدید در ساخت بتن الیافی

و هم ترک های بتن الیافی را به حداقل کاهش دهد و هم اینکه وزن پنل تولیدی تا حد امکان کاهش پیدا کند. چرا که همانطور که می دانید وزن نیز یکی از فاکتورهای موثر در تعیین کیفیت و کاربری مصالح ساختمانی می باشد. که در جابجایی کصالح ساختمانی و همچنین در نصب آن ها تاثیر زیادی دارد.

به ترتیبی که در مقاله “به کارگیری الیاف نانو در بتن الیافی” بیان شد، امروزه با بهره گیری از الیاف در اندازه های نانو و استفاده از نانو تکنولوژی توانسته اند الیافی تولید کنند که ترکیب آن ها در حجم بتن می تواند نوعی از بتن الیافی را تولید کند که دارای مزیت های بسیاری می باشد. برای آنکه با تحقیقاتی که در زمینه کشف و ابداع الیاف جدید در ساخت بتن الیافی آشنا شوید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *