حال که فهمیده ایم که می توان با استفاده از ترکیب فیبر و بتن به بتن الیافی دست یافت، دو سوال مطرح می شود. سوال اول اینکه از از چه الیافی لازم است که استفاده شود و سوال دوم این است که به چه میزان از آن الیاف مربوطه باید استفاده کرد. جی اف آر سی / جی آر سی نوعی از بتن الیافی است که می توان با نظر به آن به هر دو سوال بالا پاسخ های مناسبی داد.

چرا که جی اف آر سی / جی آر سی به ما نشان داده که از آن جنس هایی از فیبر می توان استفاده کرد که بتواند قدرت، استحکام، انعطاف پذیری و مقاومت بتن الیافی را افزایش داد. بنابراین جی اف آر سی / جی آر سی توانسته است که با مخلوط کردن فیبرهای شیشه ای در ترکیب بتن به این سازه جدید و پر قدرت دست پیدا کند. همین امر سبب شده است که ما امروزه برای کاربری های گوناگون و متنوعی که در زمینه های ساخت و ساز داریم به جی اف آر سی / جی آر سی به عنوان یکی از گزینه های برتر نظر داشته باشیم.

بررسی ابعاد مختلف جی اف آر سی / جی آر سی

مسئله بعدی در رابطه با این است که الیف شیشه که توانسته اند برای ما تولید جی اف آر سی / جی آر سی کنند، چه تفاوت و یا مزیتی نسبت به دیگر فیبرها دارند. برای پاسخ به این پرسش طرح این نکته ضروری است که فایبرگلاس یا همان فیبرهای شیشه در جی اف آر سی / جی آر سی می تواند در محیط های بازی و قلیایی به علت وجود سیلیس در ترکیب این الیاف مقاومت بالایی را نصیب جی اف آر سی / جی آر سی کنند. در حالیکه بقیه متریال ها ممکن است به راحتی در چنان محیط هایی دچار زوال و فساد شوند.

مطلب دومی که درباره جی اف آر سی / جی آر سی به آن پرداخته ایم و می خواهیم در این نوشته به آن اشاره کنیم، میزان الیاف و فیبری است که لازم است در جی اف آر سی / جی آر سی به کار گرفته شود که بتواند اهداف مورد نظر ما را برآورده کند. که بیش از آن و کمتر از آن مقدار ممکن است آفات و ضررهایی را برای ما در پی داشته باشد. به این معنا که پنل های جی اف آر سی / جی آر سی تولیدی نتوانند به میزان مورد نظر در موقعیت های ساختمانی مختلف از خود کارایی و مقاومت نشان دهند.

به همین منظور در نوشته “درصد فیبر در ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی” این پدسش جدی را مطرح کردیم و همان گونه که دیدی تحقیقات مختلف نشان داده است که درصد خاصی که باید برای حجم الیاف شیشه در جی اف آر سی / جی آر سی در نظر گرفته شود، حدود سه درصد است که اگر کمتر از آن باشد ممکن است به آن اندازه از مقاومت کششی و خمشی مورد نظر دست پیدا نکنیم و همچنین اگر مقدار الیاف در جی اف آر سی / جی آر سی بیش از آن باشد، بازدهی آن را به میزانی کاهش می دهد.

پس شما باید در مورد این تحقیقات اطلاعات لازم درباره جی اف آر سی / جی آر سی را از طریق تماس با متخصصان هنزا به دست آورده تا بتوانید نمای ساختمان خود را به زیبایی آنچه در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا می بینید، حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *