برای بتن اکسپوز که محصولی چند وجهی است هم می توان روش های مختلف تولید را بر شمرد و هم اینکه می توان از آن ها به عنوان های مختلف در یک سازه به کار برد. مثلا یکی از این ها این مطلب است که بتن اکسپوز بتواند خود را در ترکیب با اجزای دیگری که به آن شکل و رنگ ویژه ای می بخشند، ترکیب کند. به همین منظور لازم است به مقاله “سطح بتن اکسپوز آمیخته با سنگدانه ها” اشاره کنیم، که یکی از ساختارهای مورد نظر ما را برآورده می کند.

معنی این حرف این است که ما توانسته ایم با ترکیب سنگدانه ها و ریزدانه های رنگی و زیبا در سطح بتن اکسپوز، جلوه ای خاص به آن بدهیم که محصولی به ما ارائه دهد که نه تنها دارای قدرت و استحکام کافی است، بلکه می تواند به انداره لازم زیبایی از خود بروز دهد. البته ممکن است برخی دیگر از سلیقه ها باشند که نگاهشان به بتن اکسپوز از این جهت جذب شده باشد که توانسته برای ما سطحی یکنواخت، ساده و یکدست فراهم کند.

اهمیت سطح زیرین محل نصب بتن اکسپوز

این ها افرادی هستند که با آن دسته از سبک های معماری ارتباط بیشتری برقرار می کنند که دارای اصل سادگی به همراه صنعتی بودن و مینی مالیستی بودن باشد. بتن اکسپوز نماینده این سبک در معماری نوین است. به خصوص هنگامی که از آن در معماری داخلی سازه استفاده شود. به همین منظور می توان آن را به عنوان یکی از پیشروترین محصولات ساختمانی مورد اشاره قرار داد که توانسته نیازهای مختلف را برآورده کند و سلیقه های مختلف را مورد رضایت قرار دهد.

از این گذشته چنان چه گفته شد باید به مزیت دیگر بتن اکسپوز هم توجه نمود، و آن مزیت این است که بر خلاف برخی از متریال هایی که در نمای ساختمان ها به کار گرفته می شوند و دارای احتیاج زیادی به مراقبت و نگداری هستند و نظافت آن ها دارای شرایط و مراحل سخت و پیچیده ای است، بتن اکسپوز را می توان به راحتی تمیز کرد و مراقبت چندانی نیاز ندارد و فقط در صورتی که آسیبی به ان وارد شود، می توان با استفاده از تکنسین های مجرب قسمت آسیب دیده را مورد مرمت و بازسازی قرار داد.

برای همین منظور ما سعی کردیم که در طی مقاله ای تحت عنوان “مراحل نظافت بتن اکسپوز” خوانندگان عزیز را با روند این کار آشنا کنیم. که اگر در ساختمان آن ها بتن اکسپوز به کار گرفته شود و به هر شکلی نیازمند استفاده از نظافت یا بازسازی باشد، با فرآیند این کار آشنایی کاملی داشته باشند و به این ترتیب بتوانند نیازهای خود را نسبت به این موضوع مهم به خوبی لرآورده سازند که شکل و شکایل ساختمان آن ها به خوبی حفظ شود.

شیوه های گوناگون اجرای بتن اکسپوز

در وهله دیگر و از جنبه دیگری اگر بخواهیم به بتن اکسپوز نظر کنیم، لازم است که راجع به شیوه های گوناگون اجرای این سازه سخن بگوییم. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران این باشید که چگونه می توان یک سطح افقی یا عمودی را با بتن اکسپوز پوشاند. به دلیل آن که روش های مختلفی که در این زمینه ارائه شده است می تواند به ما کمک کند که هر سطحی را به راحتی با بتن اکسپوز پوشش دهیم.

این دو روش اصلی عبارتند از استفاده از پنل های بتن اکسپوز که به صورت پیش ساخته در کارخانه ها در ابعاد و اندازه ها و بافت های مشخص و طبق طرح و رنگ پیشنهادی معماران و مالکان ساختمان تولید می شود. و روش دوم عبارت است از اینکه سطح مورد نظر قاب بندی شده و بتن به محل پروژه آورده شده و آن سطح را مورد بتن ریزی قرار می دهیم. همانطورکه قبلا اشاره کرده ایم هر یک از این دو روش اجرای بتن اکسپوز دارای فواید و مزیت های خاص خود هستند.

اما برای اجرای بتن اکسپوز به روش اول یعنی بهره مندی از قطعات از پیش آماده لازم است به برخی نکات توجه شود که به برخی از آن ها در نوشته های قبلی متخصصان هنزا درباره بتن اکسپوز اشاره شد، از جمله اینکه باید قطعات آماده ما دارای ترک خوردگی، زدگی یا عدم کیفیت ظاهری نباشند.

علاوه بر این از نکات ضروری استفاده از ابزارهای پیشرفته و مجهز و بروز برای انجام این کار است که می تواند کمک کند برای این که بتوانیم سطح را با کیفیت کامل و در انتظام و شاکله ای منسجم پیاده سازی کنیم. علاوه بر آن نسبت به سطح زیرینی که قرار است پنل های بتن اکسپوز بر روی آن ها قرار داده شود باید حساسیت کافی داشته باشیم که آن ها به خوبی بر روی سطح مورد نظر مستقر بشوند.

به این ترتیب لازم است که سطح پایه بتن اکسپوز به خوبی تمیز شده و از هر گونه لک و گرد و خاک پاک شوند. شمنا آن سطوح باید کاملا مسطح و یکنواخت گردند. به این ترتیب می توان مطمئن بود که اجرای بتن اکسپوز بر روی آن می تواند کمک بزرگی به این امر کند.

به همین منظور پیشنهاد ما این است که برای جمع آوری اطلاعات بیشتر بهتر است که نگاهی به صفحه بتن اکسپوز هنزا بیندازید و در صورت لزوم می توانید از پاسخگویی کارشناسان و متخصصان ما در هنزا بهره مند گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *