بتن اکسپوز نسل جدیدی از نمای ساختمان ها” می باشد که روز به روز می بینیم که در ساختمان های بیشتری به کار گرفته می شوند. در واقع بتن اکسپوز استفاده جدیدی از بتن می باشد. همانطور که می دانید. بتن ها در ابتدا ابزاری برای استحکام ساختمان ها بودند که اکنون نیز به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع از بتن ها در برخی ساختمان ها به عنوان ستون های ساختمان و همچنین فندانسیون و ساخت سقف مورد استفاده قرار م گرفته است. تا اینکه سازندگان ساختمان دیدند که می توان از این مصالح ساختمانی به عنوان بتن اکسپوز نیز استفاده کرد که ابتدا از آن به عنوان کف پوش در محیط های مختلف بهره گرفته شد.

مثلا شما می بینید که در راه رو هایی که در محوطه پارک ها یا حیاط ها یا محوطه اطراف استخرها و همچنین در پارکینگ ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفت. در این موارد می بینیم که در ترکیب بتن اکسپوز از سنگدانه های رنگی مختلف بهره گرفته می شود که می تواند ظاهری زیبا به آن بدهد.

بتن اکسپوز محصولی با طول عمر بالا

اما به تدریج کاربرد بتن اکسپوز گسترش یافت و در بدنه پل ها، تونل ها و همچنین زیرگذرها و سدها هم به چشم می خورد که از بتن اکسپوز استفاده می شود. تا اینکه یه صنعت ساختمان سازی پا گذاشت و مورد توجه معماران قرار گرفت که به این ترتیب در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار گرفت.

اما رنگ زیبا، یکنواخت، مدرن و سرد این محصول باعث شد که طراحان دکوراسیون داخلی نیز به این فکر بیفتند که می توان از بتن اکسپوز در نمای داخلی ساختمان نیز استفاده کرد که در کنار برخی دیگر از عناصر طراحی می تواند جلوه خاص و زیبایی به فضای داخلی ساختمان ببخشد.

اما به جهت آنکه مواد و اجزایی که در بتن به کار گرفته می شود به اضافه برخی افزودنی های دیگر در بتن اکسپوز وجود دارند بنابراین این مصالح ساختمانی از نما پوش هایی است که دوام و طول عمر بالایی دارد که برخی نمونه کارهای اجرا شده آن در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است و در صورتی که نیاز به بهره مندی از این محصول برای ساختمان خود دارید با مشاوران و کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *