الیاف توانسته اند بتن را تا سطح مطلوبی ارتقا دهند. و ضعف های بتن که عبارت از ترد بودن و برداشتن ترک های زیاد بود در بتن الیافی به خوبی جبران شده است. به همین دلیل امروزه بسیاری از محققان صنعت ساختمان بر روی ویژگی های مختلف بتن الیافی تحقیق می کنند.

برای نمونه می توانید به مقاله “مقاومت بتن الیافی در برابر تنش حرارتی” مراجعه نمایید که نشان دهند مقاومت حرارتی بالای این محصول استو و تمام این مزیت ها به خاطر اضافه شدن الیاف به بتن الیافی می باشد. همانطور که می دانید مصالح سازه ای به دلیل آنکه بارهای وارده از طریق سایر مصالح ساختمانی را باید تحمل کنند لازم است که مقاومت بالایی داشته باشند.

به همین دلیل مهم است که بتن الیافی به کار رفته در سازه در اثر نیروهایی که به آن وارد می شود دچار شکست نشود که می تواند کل سازه را در معرض خطر قرار دهد و یا دچار خمیدگی و انحنا گردد که این مساله هم خطراتی را به دنبال دارد.

شکست و انحنا برداشتن بتن الیافی

آزمایش های انجام گرفته بر روی بتن فیبری نشان می دهد که تسلیح بتن الیافی که توسط الیاف ایجاد شده است تا درصد بالایی توانسته میزان ترک هایی که هنگام آب از دست دادن و خشک شدن بتن می تواند ایجاد شود را کنترل کرده و کاهش دهد.

به علاوه وجود الیاف می تواند مانع منحرف شدن بتن فیبری و انحنا برداشتن آن شود. که این ها به دلیل آن است که این الیاف توانسته مقاومت بتن الیافی را افزایش دهد. بنابراین طی این تحقیقات متخصصان به این نتیجه قطعی رسیدند که در شرایط مختلف ترکیب الیاف در بتن هم باعث سختی و محکمی بتن الیافی می شود و هم مقدار ترک ها و احتمال شکست این محصول را کم می کند.

به همین جهت به شما پیشنهاد می کنیم که برای استحکام ساختمان خود حتما از بتن الیافی استفاده کنید و می توانید در خواست خود را در این زمینه با کارشناسان و متخصصان ما درهنزا مطرح نمایید و یا به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نموده تا با برخی از این محصولات آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *