یک سوال مهمی را در مقاله قبلی راجع به بتن الیافی پی گرفتیم که عبارت بود از اینکه آیا انجام آزمایش ها و تست های مکرر بر روی محصولات و مصالح ساختمانی برای بررسی مقاومت های آنان ضرورت دارد. یا اینکه با توجه به فرآیند تولید می توان به آن ها اعتماد کرد و بدون آن که بخواهیم آن را در معرض تست های مقاومت مصالحی قرار دهیم از آن ها در ساخت و ساز بهره ببریم.

همانطور که در نوشته “ضرورت انجام آزمایش های بتن الیافی” عنوان شد انجام تست های مکرر و مداوم ضروری است. به دلیل آن که در فرآیند تولید بتن الیافی یا هر محصول دیگر عوامل انسانی نیز دخیل هستند و همچنین کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه مورد استفاده نیز تضمینی وجود ندارد که همواره در بالاترین سطح خود باشد. به همین جهت یکی از فواید این بررسی ها مطمئن شدن از مرغوبیت مواد اولیه به کار رفته در تولید بتن الیافی است.

بتن الیافی و شرایط محیطی

همچنین چنانچه گفته شد در روند ساخت و تولید مصالح ساختمانی ممکن است اشکالات و یا سهل انگاری هایی در رابطه با عوامل انسانی صورت پذیرد. که انجام تست های مقاومتی بر روی بتن الیافی و همچنین دیگر مصالح برای آن است که نظارتی جدی تر بر روی این عوامل صورت پذیرد. و وقتی که مصالح ساختمانی و یا یک پنل بتن الیافی به مشتریان و متقاضیان ساخت و ساز تحویل داده می شود تولیدکنندگان نهایت اطمینان و رضایت خاطر را از محصول خود داشته باشند.

البته به هر میزان که تیم فعال در پروسه تولید حرفه ای و مجرب باشند، همچنان به علت آنکه احتمالاتی از قبیل اشتباه انسانی منتفی نیست، برای محکم کاری و به دست آوردن اطمینان برای مصالح ی که قرار است تامین کننده امنیت خانه ها و ساختمان های مردم باشد، به هر حال انجام آزمایش ها و بررسی هایی که دائما اجرا شود لازم و ضروری است.

در کارخانه تولید محصولات هنزا که مجهز به آزمایشگاهی جهت تست مصالح ساختمانی و بتن الیافی از جهت مقاومت مصالح می باشد. با برخورداری از امکاناتی پیشرفته و دستگاه هایی مجهز و منطبق با برترین استانداردهای روز دنیا کارشناسان و تکنسین ما در هنزا همواره مصالح ساختمانی تولیدی و قطعات و پنل های بتن الیافی را با استفاده از شیوه های مختلف تعریف شده و بر اساس معیارهای جهانی مورد تست و آزمایش قرار می دهند. و به همین جهت است که محصولات و متریال های ساختمانی هنزا همواره برترین در میان رقبا هستند.

پروسه تولید حرفه ای

بتن الیافی هرچند با توجه به تاریخچه ای که از آن خدمت شما عرضه شد در کشورهی اروپایی و سپس آمریکا پا گرفت و گسترش پیدا کرد، اما به تدریج توسط مهندسان و متخصصان خوزه ساختمان وارد کشورمان شد تا هموطنان ما نیز بتوانند از فواید و مزیت هایی که این محصول دارد در ساختمان ها و سایر پروژه های عمرانی برخوردار شوند.

اما در استفاده از بتن الیافی در هر منطقه و حوزه ای نیاز است که مختصات و مشخصاتی که خاص آن منطقه هستند نیز در نظر گرفته شود. چرا که اوضاع و شرایط منطقه ای می توانند تاثیر ویژه ای بر روی عملکرد بتن الیافی داشته باشند. همانطور که در مورد دیگر مواد و متریال های ساختمانی نیز همین طور است و آن ها نیز تحت تاثیر عوامل محیطی قرار دارند. که این عوامل شامل آلودگی هوا، وضعیت رطوبت، میزان اسیدی یا بازی بودن و مواد شیمیایی موجد در هوا، درجه حرارت و تغییرات آن و غیره باشد.

در استفاده از کشور ما نیز مهندسان و دست اندرکاران ساخت و استفاده از مصالح ساختمانی برای بتن الیافی نیز همین مسئله را مورد توجه قرار دارند. و به همین دلیل ما در تولید بتن الیافی دقت های لازم را به خرج می دهیم تا بتوانیم آن را در اقلیم های مختلفی که در کشورمان وجود دارد به کار بگیریم. به طوری که از لحاظ پایداری و ماندگاری این بتن الیافی بتواند در موقعیت های گوناگونی که در کشورمان است، بازدهی بالایی داشته باشد.

برای آنکه بتوانیم بتن الیافی ای را تولید کنیم که برای به کار گیری در کشور ما مفید و قابل استفاده باشد. در فقدم اول باید بر روی این مسئله تمرکز کنیم که خود بتنی که قرار است در ترکیب آن با الیاف به بتن الیافی دست پیدا کنیم دارای کیفیت بالا و مرغوبی باشد. اگر خود بتن از لحاظ کیفی چندان قابل توجه نمباشد، تر کیب آن با الیاف نیز نمی تواند انتظارات ما نسبت به یک بتن الیافی خوب را برآورده کند.

به همین دلیل است که ما در هنزا این مسئله به خوبی مورد توجه قرار می دهیم که برای تولید بتن الیافی از آن نوع بتنی استفاده کنیم که دارای حداقل کیفیت های لازم باشد و به این ترتیب بتواند برای ما یک قطعه و پنل بتن الیافی مستحکم و پر قدرت به وجود آورد. این ها حاصل تجربیات کارشناسان و متخصصان ما است که سال ها در زمینه تولید و اجرای مصالح ساختمانی فعالیت می کنند و شما نیز می توانید با ارتباط با ایشان از این تجربیات استفاده کنید. به علاوه بهترین نمونه های بتن الیافی را در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *