معمولا هر سازه ای که مواد اولیه و اساسی آن بتن باشد، در یک حوزه کاربردی خاص محدود نمی شود و به تدریج می تواند در کارآیی و عملکرد تنوع و گوناگونی پیدا کند. که این امر به خاطر توانایی بی مثالی است که بتن در زمینه سازندگی دارد. نمونه بارز آن مبلمان بتنی است. که اگر نوشته های ما را در رابطه با مبلمان بتنی دنبال کرده باشید می توانید به تنوعی از کارکردهای گوناگون این محصول آشنا شوید.

یعنی همانطور که مبلمان بتنی توانسته در حوزه های مختلفی به کار آید، توانسته با متریال های دیگر نیز ترکیب شود و جلوه جدید و بی نظیری به خود بگیرد. مبلمان بتنی از میز و صندلی و نیمکت گرفته تا گلدان و وسایل تزئینی و حتی لوازم و سازه های آشپزخانه ای مانند کانتر یا جزیره و همچنین میز توالت، قاب آینه، شمعدان و بسیاری از سازه های دیگر هستند که همگی گونه ای از مبلمان بتنی می باشند و هر یک می توانند بخشی از کارآیی و زیبایی را در خانه به ارمغان بیاورند.

نکات لازم برای استفاده شهری از مبلمان بتنی

البته جهت آشنایی بهتر و جامع تر در رابطه با این تنوع در کارآیی بهتر است به مقاله “تنوع در طرح تولید مبلمان بتنی” مراجعه نمایید. علاوه بر این کارکردها که بیشتر می تواند در خانه ها و آپارتمان ها یا حیاط خانه ها به چشم آید یکی دیگر از کارکدهای گسترده مبملان بتنی وجود دارد که عبارت است از مبلمان شهری. در این کاربرد در واقع از مبلمان بتنی به صورت کاربرد در محوطه هایی که مربوط به همه شهروندان است مانند پیاده روها، پارک ها و فضای سبزها، محل های خرید عمومی و غیره استفاده می شود.

برای به کار گیری مبلمان بتنی در محیط ها و محوطه های شهری باید به نگات مهم و اساسی دقت کرد که بتوان با رعایت این نکات حد و حدود استانداردهای آن را افزایش داد. به علت اینکه وقتی از مبلمان بتنی تنها در یک خانه استفاده می شود، استفاده آن محدود است و تعداد محدودی از افراد از ان استفاده خواهند کرد. به این معنا فشارها و بارهای وارده بر مبلمان بتنی زیاد نخواهد بود. در ضمن مدت زمانی که از این محصول در فضای خانه یا محل کار نیز استفاده می شود نسبت به محیط های بیرونی و شهری کم تر خواهد بود.

اما هنگامی که مبلمان بتنی را به عنوان یک سازه کاربردی برای محیط شهری مثلا در یک پارک قرار می دهیم. افراد زیادی از آن مبلمان بتنی استفاده خواهند کرد و باید تحمل بارهای زیادی را داشته باشد که می تواند بر آن وارد شود. همچنین ممکن است که زمانی بسیار طولای تر از این محصول در محوطه های بیرونی و شهری استفاده شود. این استفاده ها اهمیت خود را به هنگام استفاده های طولانی مدت نشان می دهند.

یعنی طول عمر و ماندگاری مبلمان بتنی ممکن است که تحت تاثیر قرار گیرد. چرا که هم میزان زیاد باری که بر یک سازه وارد می شود و هم تداوم زمانی و تکراری که ممکن است پیش آید سبب می شود که مقاومت آن تحت تاثیر قرار گیرد. البته بهتر است که صفحه محصولات هنزا را ببینید تا با برخی نمونه های مبلمان بتنی هنزا آشناتر شوید. و جهت ثبت سفارش مبلمان بتنی خود با مشاوران ما در هنزا تماس برقرار کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *