همانطور که گفتیم بتن الیافی کیفیت ساختمان را افزایش می دهد. اما برای آنکه بتوانید کیفیت ساختمان را افزایش دهید نیازمند به چند فاکتور در کنار یکدیگر هستیم؟ ابتدا باید به این پرسش بپردازیم که افزایش کیفیت ساختمان به چه معناست و سپس به سراغ این مطلب خواهیم رفت که چه عواملی می تواند به این امر کمک کند و یا برای رسیدن به این هدف لازم و ضروری است. به این ترتیب خواهیم دید که بتن الیافی چه نقشی می تواند در این زمینه ایفا کند.

بنابراین چنانچه خواهیم گفت بتن الیافی یا هر مصالح ساختمانی ارزشمندی برای آنکه کیفیت ساختمان افزایش یابد به کار گرفته می شود. اما این ارتقای مرغوبیت ساختمان به معنای آن است که هم از جهت ظاهری و هم از جهت درونی ساختمان دارای بالاترین استانداردهای روز دنیا باشد و نسبت به دیگر سازه ها از سطح پایین تری برخوردار نباشد.

بتن الیافی باعث افزایش کیفیت ظاهری ساختمان می شود

از لحاظ ظاهری، کیفیت ساختمان به معنای حفظ جنبه های هنری و زیبایی شناختی است که هر مخاطب و بیننده ای از تماشای ظاهر ساختمان لذت ببرد و با معیارهای زیبایی بصری همخوانی داشته باشد. که همانطور که در مقالات بتن الیافی قبلا اشاره کردیم، ایت امر می تواند هم به طراحی نمای ساختمان و هم به جنس مصالح ساختمانی به کار رفته و هم به رنگ آن ها بستگی داشته باشد.

و علاوه بر آن نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه شود، هماهنگی و همسازی عناصر مختلف به کار رفته در ساختمان با یکدیگر و همچنین با سایر عناصر محیطی می باشد. که این هماهنگی ها و همسازی ها می تواند جلوه ساختمان را دو برابر کند. که بتن الیافی در این راستا می تواند کمک بزرگی به طراحان نمای ساختمانی کند.

البته ذکر این نکته لازم است که در اینجا مقصود از زیبایی ظاهری ساختمان، صرفا زیبایی نمای بیرونی ان نیست بلکه دیوارها، سقف ها و عناصر و دکوراسیون داخلی ساختمان را نیز شامل می شود که هر یک از این ها می توانند نقش بسزایی در بالا بردن عیار زیبایی یک ساختمان داشته باشند. و همانطور که می دانید بتن الیافی را به همین منظور جهت پوشش داخلی ساختمان نیز به کار می گیرند.

البته در پوشش و طراحی فضای داخلی ساختمان به جهت آنکه استفاده کنندگان از ساختمان از فاصله نزدیک تری با این فضا در تماس هستند و همچنین به جهت آنکه زمان طولانی تری نسبت به نمای بیرونی با آن مواجه هستند، اقتضا می کند که دقت و ظرافت های به کار رفته جهت زیباسازی داخلی نسبت به فضای بیرونی ساختمان دو چندان باشد. که طراحان بتن الیافی نیز این مهم را مد نظر قرار دارند.

البته این بدان معنا نیست که هنگام استفاده از بتن الیافی برای نمای خارجی دقت کمتری در طراحی آن می شود بلکه منظور ما این است که در آنجا که می خواهیم بتن الیافی را برای کارکرد فضای داخلی ساختمان به کار گیریم، ابعاد پنل های بتن الیافی و طرح و نقش هایی که برای آن در نظر می گیریم دارای ظرافت بیشتری هستند.

همین مساله سبب می گردد که بتن الیافی به عنوان محصولی ساختمانی در نظر گرفته شود که هم مقاومت مکانیکی ساختمان را تامین می کند و همه جلوه ظاهری آن را. برای کسب اطلاعات جامع تر می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه کنید که یکی از انواع بتن الیافی پر مصرف ساختمانی می باشد. همچنین اگر به دنبال استفاده از بتن الیافی در ساختمان خود هستید، مشاوران و متخصصان ما آماده پاسخگویی به شما برای انتخاب بهترین پنل های بتن الیافی می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *