بتن یکی از پر استفاده ترین مصالح در ساختمان و صنعت می باشد که دلیل آن این است که در عین مقاومت و استحکتمی که داراست، دارای قسمتی نسبتا مناسب و ارزان می باشد و همچنین می توان در ترکیبات آن تغییراتی اعمال نمود و به سطحی بالاتر از بتن دست یافت که بتن الیافی یکی از نمونه های آن است که یکی از انواع آن بتن با الیاف شیشه می باشد که در صفحه جی اف آر سی هنزا می توانید بیشتر اب این گونه از بتن آشنایی حاصل کنید.

همانطور که در مقاله “فواید بکارگیری الیاف مختلف در بتن الیافی” درباره منافع گوناگونی که از طریق ترکیب الیاف در بتن الیافی حاصل می شود سخن گفتیم، لازم به ذکر است که این مواد افزودنی را می توان در مرحله پیش اختلاط و یا در حین اختلاط به بتن افزود. که این امر سبب بهبود استحکام بتن به خصوص مقاومت خمشی و مقاومت کششی آن می شود.

اندازه الیاف در بتن الیافی

اجناس الیافی که در بتن الیافی به کار می رود مختلف است و امروزه از الیاف نانو نیز چنانچه در نوشته “صنعت نانو در تولید بتن الیافی” هم اشاره شد، در این گونه بتن استفاده می شود. که جنس به کار رفته و همچنین اندازه الیاف بسته به کارکدر و میزان مقاومتی که از بتن الیافی حاصله انتظار داریم بستگی دارد. که همانطور که در نوشته “دسته بندی کیفی بتن الیافی” مشاهده نمودید، الیاف این بتن می تواند از جنس کربن، پلیمر، فلز، شیشه و … باشد که سایز الیاف آن چیزی بین 3 الی 20 میلی متر می باشد.

خصوصیات منحصر به فرد بتن الیافی سبب شده که ان روزها از پنل های پیش ساخته آن برای ساخت تونل ها، که از جمله مقول های پر اهمیت در زمینه حمل و نقل و راه سازی است استفاده شود. و به جهت صرفه جویی در هزینه و افزایش مقاومت تونل های ساخته شده، از بتن الیافی به عنوان محصولی ویژه در این ساخت و ساز استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بتن و سودمندی هایی که در زمینه ساخت و ساز دارند و همچنین سفارش محصول دلخواه جهت سازه و ساختمان مورد نظر خود با مارشناسان و مشاوران ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *