همانطور که پیش از این آشنا شدید، “بتن اکسپوز؛ نمایی با رنگ و طرح متنوع” است که به همین دلیل به آن بتن نما یا بتن دکوراتیو هم گفته می شود. در واقع در این مصالح ساختمانی سطح نهایی کار، سطح بتنی است و مصالح دیگری روی آن قرار نمی گیرد. به همین دلیل در بتن نما، زیبایی، یکنواختی و طرح و تنوع سطح از اولویت بالایی برخوردار است. که کاربرد آن تنها منحصر به ساختمان ها نیست بلکه در سازه های دیگری همچون پل ها و سدها و زیرگذرها و غیره نیز به عنوان وشش نما از بتن اکسپوز استفاده می شود.

همانطور که گفته شد باید توجه و اهتمام کافی و وافی را در تولید بتن اکسپوز به خرج دهیم تا سطح نهایی سطحی صاف، صیقلی، پرداخت شده و چشم گیر باشد و از مواردی مانند ناهمواری سطح، داشتن پله و ترک و پریدگی و همچنین کپک زدگی و کرمو شدگی و حفره و سوراخ و هر چیزی که می تواند سطح بتن اکسپوز را دچار زشتی و نمای غیر زیبا کند، جلوگیری به عمل آوریم. تا بتن نمای به دست آمده جلوه ای زیبا به سازه ببخشد. بنابراین باید پیش بینی های مورد نظر را در تولید بتن اکسپوز مد نظر قرار دهید.

ترمیم و تعمیر نمای بتن اکسپوز

البته هر قدر هم که ملاحظات تولید در نظر گرفته شود، باز هم امکان به وجود آمدن ایراد و خرابی در کار یا بعد از نصب وجود دارد که در این صورت باید به ترمیم و تعمیر بتن نما پرداخت که در نوشته “آیا بتن اکسپوز قابل ترمیم است؟” بدان پرداختیم. برای ترمیم بتن نما مانند هر مصالح دیگری باید به محل خرابی، ابعاد، ضخامت و چگونگی سازه توجه نمود که هر کدام از اینها به کارگیری فنون خاصی در ترمیم را اقتضا می کنند.

در ترمیم بتن معمولی کیفیت مصالح ترمیمی مد نظر است ولی در ترمیم بتن اکسپوز علاوه بر این، هماهنگی بتن ترمیم شده از لحاظ رنگ، طرح و یکپارچگی سطح با محیط اطراف باید لحاظ شود. چرا که اگر از لحاظ رنگ و طرح، بتن اکسپوز ترمیم شده با نواحی اطرافش مشابهت نداشته باشد، باعث اختلاف سطح و مشکلات دیداری می شود. به همین دلیل معمولا برای ترمیم بتن نما از تکنسین های حرفه ای و متبحر استفاده می شود. در آخر نیز سطح ترمیم شده پرداخت و ساب می گردد. برای ترمیم بتن اکسپوز خود با متخصصان و تکنسین های ما در هنزا تماس بگیرید. و به صفحه بتن نمای هنزا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *