در مقاله “بتن اکسپوز ؛ خلاقیت در طراحی” دریافتیم که استفاده از نمای بتن اکسپوز می تواند برای طراحان خلاق و نوآور بسیار جالب توجه باشد. چرا که قدرت طراحی و استفاده از بافت ها و رنگ ها گوناگون را در اشکال مختلف برای ایشان فراهم می آورد. اگر بتن نما شما چنانچه در نوشته “سطح استاندارد بتن اکسپوز” نیز بیان شد دارای سطحی متناسب با استانداردهای ساخت و ساز و نما باشد، دوام و پایداری بالایی را با خود له همراه دارد.

علاوه بر ماندگاری، بتن اکسپوز نسبت به نوسانات شدید درجه حرارت و همچنین شرایط جوی و رطوبتی دارای مقاومتی بسیار جالب توجه می باشد. به این مطلب سرعت و سهولت نصب و اجرا را نیز اضافه کنید. البته برای نصب بتن اکسپوز چند شیوه وجود دارد که عبارتند از شیوه نصب خشک، نصب بتن نما با چسب و نهایتا نصب و اجرای آن به وسیله ملات که هر یک برای محیط و کارکرد خاصی مناسب می باشند. توجه به این مطلب خالی از لطف نیست که شما می توانید بتن نما را در هر فصلی از سال برای ساختمان خود به کار گرفته و نصب کنید.

افزودنی تقویت بتن اکسپوز

البته همانطور که می دانید برای آنکه نمای ساختمان را با بتن پوشش دهید نمی توان از بتن معمولی جهت این کار استفاده کرد و از آنجا که بتن اکسپوز به نمایی گفته می شود که بتن در آن سطح نهایی کار است و مورد استفاده بلند مدت قرار می گیرد، لذا به بتن مواد و افزودنی هایی افزوده می شود که بتواند بتن را نسبت به نفوذ آب و رطوبت مقاوم کرده و همچنین در برابر شوک های حرارتی پایدار نگه دارد. چرا که روی سطح بتن اکسپوز یا نما پوشش یا مصالح دیگری به کار نمی رود.

استفاده از بتن اکسپوز دارای سادگی و سردی ای است که جهت مکان های پر رفت و آمد و ساختمان ها بلند و بزرگ، نوعی حس آرامش و سادگی را به بیننده القا می کند. برای انکه با برخی از نمونه های این نوع بتن و کارکرد آن آشنا شوید، به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید. همچنین می توانید جهت ثبت سفارش و انتخاب نوع، طرح، ابعاد و رنگ بتن نما ساختمان خود با متخصصان و مهندسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *