در نوشته “جی اف آر سی / جی آر سی در برج «های رایز»” به یکی از نمونه های اجرایی و بزرگ نمای بنایی بزرگ اشاره شد که می تواند سرمشقی برای دیگر پروژه هایی که در این حجم اجرا می شوند، باشد. در نوشته کنونی قصد داریم که بیشتر راجع به ویژگی ها و خصوصیات جی اف آر سی / جی آر سی در پروژه مذکور سخن بگوییم.  

اما ساخت یک نما دقت ها و ظرافت های زیادی را می طلبد. در اینجا نیز وزن و بافت جی اف آر سی / جی آر سی کاملا تناسب با سازه دارد، اما علاوه بر آن، نمای این برج مدرن مسکونی به پنجره های بزرگ نیز احتیاج دارد و بنابراین وسعت بزرگی از نمای شیشه ای که پوششی بر روی آن قرار نگرفته در جوار جی اف آر سی / جی آر سی یک نمای ترکیبی زیبا را ارائه داده اند.

استلزامات نمای جی اف آر سی / جی آر سی

نکته دیگری که در زمینه نمای جی اف آر سی / جی آر سی و شیشه در برج مذکور باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که هزینه نهایی کار باید به صرفه و تا حد ممکن همراه با صرفه جویی باشد. به همین جهت لازم است مدت زمان انجام پروژه و مدت زمان استفاده از جرثقیل تا حد امکان، کم باشد. نه تنها در پروژه نمای جی اف آر سی / جی آر سی بلکه در هر پروژه ای همیشه سازندگان به دنبال آ« هستند که بهترین کیفیت ظاهری و استحکامی را بتوانند با کمترین هزینه ممکن به دست آورند.

راه حل طراحی در مقیاس بزرگ آن بود که از پنل های جی اف آر سی / جی آر سی باریک به عنوان قاب در سه طرف هر یک از پنجره ها استفاده شود. و ضلع چهارم شیشه را با یک پنل جی اف آر سی / جی آر سی با رنگی کمی تیره تر پوشش می دهند. با این شیوه هم نمای جی اف آر سی / جی آر سی را خواهیم داشت و هم اینکه نور کافی را برای فضای داخل تامین کرده ایم.

همچنین طرح شامل دو کنج با شعاع بزرگ و یک کنج مخروطی عمودی می باشد که هر دوی آن ها برای ویژگی پلاستیک و انعطاف پذیر جی اف آر سی / جی آر سی ایده آل هستند. این طراحی به خودی خود دارای سه استلزام برای پنل های پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی می باشد که عبارتند از:

  1. پنل های جی اف آر سی / جی آر سی باید در هر دو طرف لایه رویی داشته باشند.
  2. شامل دو رنگ در یک پنل جی اف آر سی / جی آر سی باشد
  3. شامل یک پنل جی اف آر سی / جی آر سی واکس زده برای یکی از رنگ ها باشد.

هر یک از این گزینه های طراحی منحصر به فرد هستند و باید با توجه به شکل هر بخش از کار آنالیز شوند تا به این ترتیب بتوانیم برای هر بخشی از کار پنل پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی مناسب را تولید نماییم. برای مشاهده نمونه هایی که توسط متخصصان هنزا ساخته و تولید شده به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید. و اگر سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در هنزا در میان قرار دهید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *