با توجه به تفکیکی که در مقاله “چه روش هایی برای ساخت نمای بتن اکسپوز وجود دارد؟” نسبت به شیوه های متفاوت ساخت بتن اکسپوز انجام دادیم در این نوشته می خواهیم نگاهی نزدیتر به شیوه اول یعنی استفاده از نل های پیش ساخته در ساخت نمای بتن اکسپوز بیندازیم و ببینیم که برای این کار لازم است چه نکاتی مورد ملاحظه و رعایت قرار گیرند.

البته برای ساخت و ساز در هر پروژه ای لازم است نکات و موارد احتیاطی و کاربردی بسیار مراعات شود تا بتوانیم به یک نتیجه حرفه ای و پرقدرت و زیبا دست پیدا کنیم. در مورد ساخت بتن اکسپوز به وسیله پنل های پیش ساخته نیز همین مسئله را باید مورد توجه قرار داد، اما در ادامه به چند نکته از نکات برجسته در این زمینه اشاره خواهیم نمود:

استفاده از پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز چه الزاماتی دارد؟

  1. بلوک ها حتما باید در یک راستا باشند. به همین جهت لازم است که با دقت آن ها را تراز کرد و شاقول گذاری انجام کردد. عدم رعایت هم سطح بودن می تواند زیبایی نمای بتن اکسپوز را تحت تاثیر قرار دهد.
  2. استفاده از قطعات سالم. اگر قطعاتی که برای ساخت بتن اکسپوز در نظر می گیریم از جهت سلامت و نداشتن شکستگی و ترک چک نشوند، هم مقاومت محصول نهایی خدشه دار می شود و هم اینکه نمای بتن اکسپوز زشت خواهد شد.
  3. باید دیواری که قرار است پنل ها بر روی آن چسبانده شوند، به خوبی تمیز و عاری از گرد و خاک و لکه باشند که بتوانند به صورت کامل پنل ها به دیوار چسبیده شوند و محکم در جای خود قرار گیرند.
  4. از شیوه های مختلف در نصب پنل های بتن اکسپوز استفاده شود. شیوه های مختلف نصب پنل ها بستگکی به ابعاد و حجم آن ها دارد که در جای خود مورد بررسی قرار می گیرد.

باید توجه داشت که همه این موارد را به لحاظ دست یابی به نمایی بهتر باید رعایت کرد و برای آشنایی با اهمیت هر کدام می توانید با متخصصان ما در هنزا در تماس باشید. نماهای زیبایی را نیز که می توانید در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید، از دست ندهید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *