برای پیشبرد اهداف خود لازم است که بتوانیم کارآیی محصولات را افزایش دهیم. محصولاتی مانند مبلمان بتنی که در این زمینه هم به جهت هنری و هم به جهت کاربردی مورد توجه و استفاده هستند، لازم است که اگر قابلیت ارتقا داشته باشند، آن ها را ابه بهترین وجه ارتقا دهیم. و در مقاله “آیا برای ساخت مبلمان بتنی از مواد افزودنی استفاده می شود؟” گفتیم که یکی از شیوه های بهبود کارآیی مبلمان بتنی استفاده از مواد افزودنی است.

در نوشته گفته شده دیدیم که می توان از مواد حباب سازی به عنوان ماده افزودنی در مبلمان بتنی استفاده کرد که کارش جلوگیری از تغییر فرم و یا تخریب ساختار مبلمان بتنی در برابر سرما و گرما می باشد. چنانچه می دانید گرما باعث انبساط . دور شدن اجزای سازه از یکدیگر و سرما بالعکس موجی انقباض و نزدیک تر شدن اجزای سازه به یکدیگر می شود. به این ترتیب لازم است که موادی افزودنی در مبلمان بتنی حضور داشته باشند که اجازه ندهند این انقباض ها و انبساط ها آسیبی به آن وارد کند.

استفاده از روان کننده در مبلمان بتنی چه فوایدی دارد؟

یکی دیگر از مواد افزودنی مورد استفاده روان سازها هستند که کاربردی ویژه در انواع سازه های بتنی مانند بتن اکسپوز و همچنین مبلمان بتنی دارند. روان سازها به جهت آنکه انعطاف پذیری اجزای سازنده سازه را افزایش می دهند می توانند به کمک طراحان برای ایجاد طرح های پیچیده به خصوص در مواردی که از مبلمان بتنی به عنوان یک محصول لوکس و زیبا قرار است در محلی ویژه استفاده شود، بیایند.

روان کننده ها و فوق روان کننده ها خصوصیت دیگری که دارند این است که باعث می شوند سطح مبلمان بتنی و یا محصولات دیگری که در ترکیب آن ها به کار می روند، کاملا صیقلی و یکدست شود. و از جهت زیبایی ظاهری به ان کمک می کند. نمونه هایی از این نمونه را می توانید در صفحه محصولات هنزا مشاهده کنید و دیگر افزودنی ها را نیز با تماس با متخصصان ما در هنزا جویا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *