پس از آشنایی با اینکه مقصود از بتن نما چیست (برای این منظور به مقاله “معنای اکسپوز در بتن اکسپوز” مراجعه نمایید) نوبت به شناخت کارکردها و موارد استفاده از بتن اکسپوز می رسد که این مطلب را در نوشته “آشنایی با کارکردهای بتن اکسپوز” می توانید دنبال کنید. همانطور که می دانید از این متریال برای نماهای بیرونی و همچنین نماهای درونی ساختمان بهره برده می شود.

اما به دلیل رنگ یکپارچه و سردی که دارد و متریال خاصش، استفاده از بتن نما در طراحی دکوراسیون داخلی به سلیقه و خواست صاحبان خانه وابسته است. ممکن است برخی سلیقه ها استفاده از بتن اکسپوز را نپسندند. اما باید توجه کنید که استفاده از این متریال به عنوان نمای داخلی ساختمان می تواند دکوراسیونی مینیمال و مدرن و صنعتی به فضای خانه شما ببخشد.

ارتقای زیبایی بتن اکسپوز در طراحی داخلی

البته طراحان و معماران دکوراسیون داخلی خانه معمولا هنگام استفاده از بتن نما به عنوان یک عنصر در فضای داخلی سعی می کنند آن را با عناصر گرمی که ایجاد کنتراست و تضاد با آن می کنند ترکیب کنند که در این صورت جلوه بتن اکسپوز، نمایی خاص را القا می کند.

چنانچه با مراجعه به صفحه بتن اکسپوز هنزا در خواهید یافت نمونه های مختلفی برای کارکرد بتن اکسپوز وجود دارد. برخی انواع این بتن دارای سطحی متخلخل همراه با سنگریزه ها و سنگدانه هایی در رنگ های مختلف هستند ولی برخی از انواع بتن نما دارای سطحی کاملا یکدست و پرداخت شده و یکنواخت هستند. که استفاده از هر کدام از این انواع بسته به سلیقه، خواست و تناسب آن با فضای ساختمان می توان دست به بهترین انتخاب زد.

استفاده از بتن اکسپوز پرداخت نشده از آن جایی که می تواند نمایی زبر و خشن را به خانه الهام کند ممکن است مورد پسند و میل برخی از افراد برای استفاده در نمای داخلی ساختمانشان نباشد. اما باید توجه داشت که فاکتوری که می تواند بیش از هر عامل دیگری بر انتخاب شما تاثیرگذار باشد این است که طراح دکوراسیون شما با چه منطق و شیوه ای از بتن اکسپوز در طراحی داخلی استفاده کند.

در فضاهایی که نیاز به القای حس و حال یک محیط مدرن و آرامش بخش داریم، بتن اکسپوز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اگر شما بتوانید در کنار بتن اکسپوز از یک دیوار با نمای آجر دکوراتیو استفاده کنید نه تنهای جلوه و زیبایی چشمگیری به محیط ببخشید بلکه گرمی آجر دکوراتیو می تواند از سردی و یکنواختی بتن اکسپوز بکاهد و این ترکیب، فضایی به خصوص را برای شما ایجاد کند.

بنابراین استفاده و به کار گیری مناسب از هر یک از عناصر ساختمانی در طراحی دکوراسیون می تواند به آن ها روح و حیات ببخشد و باعث زنده شدن آن ها گردد. که بتن اکسپوز نیز از این امر مستثنا نیست م استفاده به جا و متناسب از آن می تواند زیبایی مورد نظر شما را به جلوه داخلی ساختمان شما اضافه کند.

برای آنکه بتوانید بهترین استفاده از بتن اکسپوز را در طراحی ساختمان خود داشته باشید که در ترکیب با سایر عناصر و انتخاب بهترین طرح و جنس و رنگ بتن اکسپوز نمای فوق العاده خود را در اختیار داشته باشید نیاز به مشاوران و طراحان متخصص در این زمینه دارید که در این خصوص می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *