الیاف شیشه می توانند به شیوه های مختلفی در حجمی از بتن مخلوط شوند و این همان ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی است که مقاومت بالایی در قبال محیط های قلیایی از خود نشان می دهد. اما این محصول روندی را طی کرده است تا به آن جایگاهی که امروز در آن قرار دارد، برسد. به این ترتیب می توان انتظار داشت که همچنان به پیشرفت خود ادامه دهد. ما در مقاله “سیر رشد جی اف آر سی / جی آر سی” در مورد فرآیند پیشرفت و آینده این محصول کمی گفتگو کردیم.

در ادامه آنچه که در مقالات قبلی راجع به نحوه آماده سازی جی اف آر سی / جی آر سی بیان شد، لازم به ذکر است که نحوه آماده سازی این محصول را می توان با استفاده از نیروی فشار و یا تزریق فرآیند قالب دهی انجام داد. در برخی از فرآیندها نوارهای الیاف می توانند در همان مکان قطعه قطعه شوند و همزمان به همراه دوغاب و به طور مداوم و یکنواختی به مخلوط بتن اسپری شوند و به این ترتیب جی اف آر سی / جی آر سی آماده شود.

اختلاط جی اف آر سی / جی آر سی با تزریق و فشار

البته بسته به محصولی از جی اف آر سی / جی آر سی که می خواهیم تولید کنیم ممکن است این شیوه ها نیز متفاوت باشد. بنابر آنچه گفته شد می توان برای به دست آوردن جی اف آر سی / جی آر سی الیاف را با فشار به مخلوط وارد کرد و یا آنکه برای رسیدن به جی اف آر سی / جی آر سی الیاف را در میان مخلوط بتن تزریق نمود.

برای بدست آوردن پوسته ها یا ورقه هایی از جنس جی اف آر سی / جی آر سی این روش های پیشنهاد شده بسیار مناسب هستند. برای آنکه بتوانیم با روش ها و متدهای دیگری که می تواند در ساخت این محصول به کار گرفته شوند آشنایی بیشتری به دست آورید یکی از مسیرها ارتباط با محققان و مهندسان ما در هنزا می باشند. همچنین برای آشنایی با نمونه های مختلف تولیدی این محصول می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *