این پرسش مهمی است که باید کارشناسان و متخصصانی که در عرصه تولید سازه های ساختمانی و سازه های تزئینی و دکوری فعالیت می کنند به آن بپردازند. که وقتی از مبلمان بتنی صحبت می کنیم، دقیقا منظورمان چه دسته ای از محصولات است و کدام سازه ها را می توان به عنوان زیرمجموعه مبلمان بتنی به حساب آورد؟

آیا صرفا همانطور که ممکن است ابتدائا از واژه مبلمان به ذهن ما برسد، مبلمان بتنی صرفا شامل میز و صندلی و نیمکت می شود یا اینکه می توان دسته ای دیگر از سازه ها و وسایل را نیز به عنوان زیرمجموعه مبلمان بتنی به شمار آورد. برای پاسخ به این پرسش پیشنهاد می کنیم که در ابتدا به مقاله “انواع مبلمان بتنی در مبلمان شهری” مراجعه کنید. در آن نوشته سعی کردیم که تمام سازه هایی که می تواند تحت این عنوان واقع شود را برشماریم.

آیا گلدان های بتنی زیرمجموعه مبلمان بتنی است؟

همانطور که با مطالعه مقاله ذکر شده خواهید دید، مبلمان بتنی را می توان به عرصه وسیع تری از سازه ها اطلاق کرد، به خصوص هنگامی که بخواهیم به این سازه ها در فضای عمومی نظر کنیم. یعنی معماری و مبلمان شهری را وقتی در نظر بگیریم می توان عناصر و المان های بسیار بیشتری را تحت این عنوان دسته بندی کرد. هر کدام از این موارد را می توانید به راحتی در نوشته های ما در هنزا دنبال کرده و با خصوصیات و ویژگی های آن آشنا شوید.

یکی از مواردی که در آن نوشته به عنوان یکی از اجزای مبلمان بتنی در زمینه مبملان شهری بررسی و عنوان کردیم، گلدان ها بودند. که همانطور که گفته شد در مواقعی که اقتضای شرایط و نکات زیبایی شناسی الزام می کند که به جای کاشت درخت و نهال از گلدان استفاده کنیم، به سوی این دسته از مبلمان بتنی روی می آوریم. به این ترتیب خواهید دید که این محصول را می توان در طراحی های بسیار زیبا و حرفه ای به شکل گلدان هایی درآورد که بتوانند به زیبا سازی محیط و فضاهای خصوصی و عمومی و شهری کمک کنند.

گاهی ممکن است از لحاظ جلوه بصری دیوارها و ساختمان های دارای ارتفاع بلند، حس نامناسبی را به بینندگان انتقال دهند، در این موارد می توان استفاده از گلدان ها به عنوان یک نمونه از مبلمان بتنی در نمای این دایوارها و ساختمان ها به تلطیف آن منظره کمک بسیاری کند و حس سخت و محکمی که در ابتدا به بیننده منتقل می شود، توسط این مبلمان بتنی از بین برود.

کارکرد مبلمان بتنی به عنوان گلدان شهری

علاوه بر آن مبلمان بتنی و گلدان ها را ممکن است شهرداری ها در برخی پیاده روها قرار دهند که علاوه بر آن که به زیبایی و روحیه بخشی به آن فضا کمک می کنند، مانعی برای عبور وسائل نقلیه نیز باشد. یعنی در اینجا مبلمان بتنی علاوه بر نقش زیبائی بخشی به محیز کارکرد مانع را نیز برای عبور و مرور فراهم می کند.

گاهی وقت ها یک محیط به دلیل آن که در مدت زمانی طولانی دچار هیچ گونه تغییر و اصزلاح و احیایی نشده است، به محیطی تکراری و مرده بدل شده است. یکی از گزینه هایی که به راحتی می توان آن حس خمودی را از بین برود و زندگی تازه ای به آن فضا و محیط ببخشد استفاده از گلدان های زیبا که بخشی از مبلمان بتنی هستند می باشد. اگر چه می توان از دیگر انواع مبلمان بتنی نیز برای این تغییر چهره فضاهای فرسوده استفاده کرد.

هر جایی که پای طبیعت باز شود، خود به خود به آن فضا و محوطه غنای خاصی می بخشد. حال اگر این کار به همراه مبلمان بتنی با طراحی های زیبا و منحصر به فرد و مدرن صورت پذیرد، می تواند جلوه بسیار بهتری را به محیط ببخشد. به همین جهت توصیه ما به شما این است که گلدان های زیبا که بخشی از مبلمان بتنی هستند را برای تزئین و دکور محیط خود حتما به کار ببرید.

علاوه بر آن مبلمان بتنی این امکان را برای معماران و طراحان فراهم می کند که بتوانند از طراحی های سنتی نیز در آن ها اسفاده کنند. به این ترتیب شما وقتی یک گلدان مبلمان بتنی را در محلی استفاده می کنید که دارای طراحی سنتی است، به خوبی می توانید با بهره مندی از مثلا فورم های مینیاتوری بر روی بدنه این این محصول، همسازی و سازگاری زیادی را با محیط برقرار سازید.

همانطور که می دانید یکی از مواردی که در زیباسازی شهری مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده و بهره مندی از مجسمه ها و تندیس ها در اماکن مختلف و گوناگون است. مبلمان بتنی می تواند با طراحی های ظریف و فوق العاده جای این تندیس ها را بگیرد. چرا که هم اثری هنری و معماری است و هم می توان درون این گلدان های مبلمان بتنی از گل ها و گیاهان زیبا استفاده نمود که بتوانند جلوه گری خود را داشته باشند.

به شما پیشنهاد می کنیم که مراجعه ای به صفحه محصولات هنزا داشته باشید که با تنوع آثار مبلمان بتنی آشنا شوید. همچنین سوالات خود را در این خصوص می توانید از متخصصان و کارشناسان ما در هنزا پرس و جو کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *