مبلمان بتنی هر چند تاریخچه دیرینی دارد و از همان ابتدای پا به عرصه ساخت و ساز گذاشتن بتن میتوان به مواردی از ساخت نمونه های مبلمان بتنی اشاره نمود. اما لازم به ذکر است که این موارد همگی تا چند سال اخیر به صورت گسترده و با تغییرات خاص بروز پیدا نکردند و تنها در همین دوره اخیر است که مبلمان بتنی توانته کاربردهای متنوع و توسعه یافته ای را به خود اختصاص دهد.

 از جمله این موارد این است که علاوه بر آنکه می توان از مبلمان بتنی در فضاهای داخلی ساختمان ها بهره برد می توان به آن به عنوان یک عنصر در فضای شهری نظر کرد. به این ترتیب کسانی که دست اندر کار ساخت مبلمان شهری هستند و به دنبال ایجاد تسهیلات سازه ای جهت زیباسازی شهر و آسایش شهروندان هستند، می توانند مبلمان بتنی را در این راسا به عنوان یک گزینه برتر همواره مد نظر داشته باشند چرا که این محصول می تواند در شکل و ساخت های مختلف بروز و ظهور کند.

انواع مبلمان بتنی در مبلمان شهری

ما در مقاله “چه راه هایی مبلمان بتنی را زیباتر می کند؟” این نکته را در نظر رفته بودیم که کسانی که در کار ساخت و تولید مبلمان بتنی هستند چخ ترفندها و شیوه ها و فن و فنونی را می توانند لحاظ کنند که به آن ها کمک کند که به این ترتیب بتوانند بر زیابیی ظاهری و همچنین قدرت و مقاومت مکانیکی مبلمان بتنی بیفزایند. این موارد بسیار می تواند مفید و راهگشا باشد برای افزادی که مایلند در این زمینه اطلاعات جانبی کسب کنند. به همین جهت مطالعه مقاله ذکر شده را بسیار به شما پیشنهاد می کنیم.

تعدادی از سازه های شهری که می توان آن ها را با استفاده از مبلمان بتنی تولید نمود عبارتند از:

  1. مجسمه هایی که در اماکن مختلف شهری به کار می روند
  2. گلدان های شهری
  3. سطل های زباله و انواع دیگر زباله دان ها
  4. میز و نیمکت های شهری

این ها بخشی از آنچه بود که در معماری شهری می توان با استفاده از مبلمان بتنی به آن ها پرداخت. در مورد گلدان که یکی از عناصر مبلمان بتنی و معماری شهری است ذکر این نکته لازم است که در همه محیط ها امکان کاشت نهال و درخت به دلایل محیطی و فضا وجود ندارد. هرچند در برخی موقعیت ها ایجاب می کند که اصلا به جای درخت از گلدان ها استفاده کرد. که مبلمان بتنی می توانند گلدان های زیبایی را در اختیار ما قرار دهند.

مبلمان بتنی را نباید تصور کرد که صرفا به میز و نیمکت و صندلی اطلاق می شود بلکه همه این سازه های ساخته شده با بتن که جنبه تزئینی و کاربردی دارند را می توان در دسته مبلمان بتنی قرار دارد. و همانطور که بیان شد گلدان ها نقش برجسته ای در جهت به نمایش گذاشتن گل ها و گیاهان به خصوص آن هایی که درجه زیبایی وزینتی بودن بیشتری دارند، دارد.

در نوشته بعدی سعی می کنیم به این جنبه از کاربرد مبلمان بتنی توجه بیشتری کنیم. اما در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که راهنمایی های عملی را از متخصصان و کارشناسان ما در هنزا به دست اورید و علاوه بر آن به مشاهده انواع مبلمان بتنی هنزا در صفحه محصولات هنزا بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *