در زمینه مبلمان بتنی دیدیم که این محصول می تواند ابداعات و نوآوری های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. به این معنا که سازندکان و طراحان توانسته اند برای ساخت سازه های مختلف و متنوع که در آ« ها لازم است شکل ها و سایزهای گوناگونی در نظر گرفته شود از مبلمان بتنی بهره ببرند.

به این ترتیب ما دیدیم که در نوشته “مبلمان بتنی به رنگ سفید” حتی می توان از زنگ سفید نیز برای این محصول بهره برد که شاید در نگاه اول غیر منتظره به نظر برسد. چرا که معمولا دید اولیه ما نسبت به مبلمان بتنی به این شکل است که باید دارای رنگ های تیره و خاکستری باشد. اما همانطور که گفتیم یکی از موارد و فاکتورهای مهمی که سبب شده است که مبلمان بتنی به این اندازه کارا و موثر باشد، استفاده از مواد مضاف است.

این مواد افزودنی و مضاف است که سبب شده تا نقاط ضعف بتن به نقاط قوت آن تبدیل شود و در حین افزایش مقاومتی که نصیب مبلمان بتنی شده است، توانسته از لحاظ سطحی و ظاهری نیز تاثیر مشهودی بر روی زیبایی آن بگذارد. علاوه بر آن می توان از بتن هوشمند نیز در سازه ها و مبلمان بتنی شهری نیز استفاده نمود که برای موارد مناسب کارآیی چند برابری می توان برای ما ایجاد کند.

آیا می توان از بتن هوشمند در ساخت مبلمان بتنی استفاده کرد؟

می توان از تلفیق و ترکیب بتن های سبک و بتن های رنگی و یا پلیمری با بتن هوشمند به محصولی خارق العاده از مبلمان بتنی دست پیدا کرد. که در عرصه های مختلف معماری به کار می آید. نوع هوشمند بتن شامل بتن های ریزدانه ای است که می تواند در محیط هایی قرار داده شود که با تغییر نور محیط تغییر رنگ پیدا می کنند.

به خصوص در محیط های شهری که مربوط به عبور و مرور عابران پیاده و یا وسایل نقلیه است می توان از این گونه از مبلمان بتنی به عنوان وسیله ای جهت هم زیباتر سازی محوطه و هم نشانه و کمکی به مسائل راهنمایی و رانندگی استفاده کرد و در واقع مبلمان بتنی را در محلی قرار داد که رنگ آن در طی مدت روز و شب متفاوت گردد.

اگر بخواهیم سابقه این نوع مبلمان بتنی را بررسی کنیم و ببینیم که در گذشته چه مصالحی مشابه آن مورد مصرف قرار می گرفته است که به تدریج و با پیشرفت های حاصله به مبلمان بتنی امروزی رسیده ایم باید از مواد پلیمری ساروج نام ببریم که در گذشته برای ساخت بناهای ساختمانی به عنوان یک مصالح استحکام بخش به کار می رفته است. در واقع مبلمان بتنی و بتن هوشمند در ادامه همان مسیر قرار گرفته است.

همانظور که دیدیم یکی از قابلیت های مورد توجه مبلمان بتنی که در آن بتن هوشمند به کار رفته باشد آ« است که می تواند به خوبی همرنگ محیط گردد و به همین جهت در نورهای مختلف محیطی قابلیت همسازی مبلمان بتنی با رنگ های تابیده شده وجود دارد.

برای آنکه اطلاع بیشتری در زمینه بتن هوشمند به دست آورید بهتر است با متخصصان ما در هنزا در تماس باشید. علاوه بر آن شما می توانید به صفحه محصولات هنزا نیز مراجعه کرده و انواع متنوع و هوشمند مبلمان بتنی را در آن مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *