جی اف آر سی / جی آر سی توانسته با استفاده از الیاف شیشه کمبودهای بتن را جبران کند. و دیگر برای دستیابی به مقاومت های بالایی که یک سازه در ساختمان نیاز دارد نیازمند استفاده از وزن بالای بتن نیستیم. چرا که جی اف آر سی / جی آر سی می تواند با وزنی کمتر و ضخامتی پایین تر نیازهای سازه ای و مقاومتی ما را به همان میزان برآورده نماید.

با توجه به آنچه گفته شد تبیین می شود که “چگونه استفاده از جی اف آر سی / جی آر سی بار کمتری به ساختمان تحمیل می کند؟” پس باید تحمیل بار کمتر به حامل های بار ساختمان را نیز به فواید و مزیت هایی که برای جی اف آر سی / جی آر سی بر می شمریم، اضافه نماییم. که این مسئله

  1. باعث می شود که فرآیند ستخت، فرآیندی آسان تر باشد و نیازمند انجام کارهای سنگین و جابجایی بارهای با وزن بالا نباشیم.
  2. وقتی به حامل های بار ساختمان که شامل ستون ها و دیوارهای حامل است بار کمتری وارد شود، در نتیجه آن ها فشار کمتری را در طولانی مدت تحمل کرده و بنابراین طول عمر مفید آن ها افزایش پیدا می کند.

آیا تولید جی اف آر سی / جی آر سی نیاز با قالب گذاری دارد؟

به این ترتیب در برابر ضربه و زلزله نیز مقاومت بیشتری نشان می دهند. و در واقع این اثرات غیر مستقیم جی اف آر سی / جی آر سی می باشد. اگر با توجه به این موارد شما نیز تصمیم گرفتید که در بخش هایی از سازه خود از محصول جی اف آر سی / جی آر سی استفاده کنید، لازم است به چند نکته توجه کید که در ادامه شرح مختصری در مورد آن ها ارائه می نماییم.

  1. ابتدا این که جی اف آر سی / جی آر سی می تواند گونه های مختلف داشته باشد. با اینکه مواد اولیه سازنده تقریبا یکسان است. ولی درصد متفاوتی از مواد اولیه می تواند ما را به انواع متفاوتی از جی اف آر سی / جی آر سی برساند. که این امر بستگی به نیاز ما و نتیجه نهایی دارد که ما در پی آن هستیم.
  2. برای انجام و اجرای جی اف آر سی / جی آر سی نیازمند قالب گذاری هستیم. و این المان ها را نمی توان بدون استفاده از فرآیند قالب گذاری تهیه نمود.

در این مورد مشابهت بین بتن و جی اف آر سی / جی آر سی وجود دارد. و باید پس از آنکه مواد اولیه با هم ترکیب شدند، در مرحله اختلاط آن ها را درون قالب مورد نظر قرار داد. یا در محل پروژه و بر روی دیوار و یا سطحی که می خواهیم جی اف آر سی / جی آر سی را در آن تولید کنیم و یا در محل کارخانه برای تولید پنل پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی.

بنابراین هر روشی که برای ساخت جی اف آر سی / جی آر سی مد نظر باشد، استفاده از قالب هایی در ابعاد از پیش تعیین شده و در طرح های مورد نظر معماران و طراحان ضروری است. در ارتباط با متخصصان هنزا می توانید درباره چگونگی طرح دادن به این قالب ها صحبت کنید. و نمونه طراحی های این محصول نیز در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا موجود است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *