مبلمان بتنی همانطور که دارای کارآیی زیادی در محیط های سربسته و داخلی خانه ها، منازل و اداره ها و غیره است، در محیط های بیرونی، فضاهای باز و محوطه های شهری نیز کارکرد زیادی دارند. برای مثال با مشاهده مقاله “میز خاکستری کوتاه، یکی از انواع مبلمان بتنی” می توانید یک از نمونه هایی از مبلمان بتنی را که می توان از آن ها در خانه هاف پاسیوها و غیره استفاده نمود را مشاهده می کنید.

مبلمان بتنی شهری

اما در این نوشته به این مطلب تمرکز خواهیم کرد که دکوراسون شهری چه نسبتی با مبلمان بتنی دارد. ابتدا باید بدانی که دکوراسیون شهری چیست تا پس از آن بتوانیم نقش مبلمان بتنی در آن را شفاف تر بیان کنیم. به طور کلی می توان دکوراسیون شهری را اینگونه تعریف کرد که شامل یک سری تجهیزات ثابت یا نیمه متحرک است که در فضاهای عمومی و فضاهای باز استقرار پیدا می کنند و دو کاربرد عمده دارند؛

  1. دکوری و تزئینی که در جهت زیباسازی شهری صورت می گیرد.
  2. کارکردی که برای انجام یک فعل خاص صورت می پذیرد.

مبلمان بتنی در دکوراسیون شهری چه جایگاهی دارند؟

البته معمولا تلفیقی از این حالات را می توانیم در دکوراسیون شهری ببینیم که مبلمان بتنی نیز می تواند در اجرای هر دو موفق عمل کند. مثلا شما می توانید یک نمونه از مبلمان بتنی مانند نیمکتی را با طراحی و شکل و رنگ خاص و ویژه در یک میدان یا کنار گذر خیابان داشته باشید که هم به عنوان یک محصول کاربردی برای استفاده اشخاص و عابران پیاده به کار می رود و هم نقشی زینت بخش دارد که در ارتقای زیباسازی شهری کمک می کند.

اما از این مبلمان بتنی ها در چه جاهایی استفاده می شود؟

جواب این است که محدودیتی ندارد و در هر فضای باز و شهری می توانید مبلمان بتنی را به عنوان یک المان دکوراسیون شهری به کار ببرید. در ادامه به بخشی از آن ها اشاره می نماییم.

  1. پارک ها، فضاهای سبز و فضاهای تفریحی
  2. ایستگاه های قطار، اتوبوس، مترو، فرودگاه ها و غیره
  3. استفاده در سرویس های بهداشتی عمومی و شهری
  4. تجهیزات ورزشی که در پارک ها و پیاده روها نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. سطل های زباله و گلدان ها نیز می توانند با استفاده از مبلمان بتنی ساخته شوند.
  6. یکی از کارکردهای جدید این محصول استفاده به عنوان علائم شهری می باشد.

مثلا یک رستوران می تواند برای آنکه علامتی را برای هدایت مشتریانش در کنار جاده قرار دهد از مبلمان بتنی به این منظور استفاده نماید. این ها که برشمردیم برخی از انواع مختلف دکوراسیون شهری است که همانطور که گفته شد محدودیتی از این جهت ندارند و می توانید با بهره مندی از خلاقیت و نوآوری های جدید دایره استفاده از این محصول را افزایش دهید.

مثلا در پل های عابر پیاده، رو گذرها، زیرگذرها و غیره نیز امکان استفاده از دکوراسیون شهری وجود دارد و آنچه در این مقاله به آن پرداختیم این بود که بدانیم اولا چه فضای گسترده ای برای نصب و راه اندازی دکوراسیون شهری وجود دارد و ثانیا اینکه بدانیم از انواع مبلمان بتنی که در صفحه محصولات هنزا نیز معرفی شده است می توان برای برساختن آن ها استفاده نمود.

البته اگر قصد اقدام در این جهت را دارید پیشنهاد می شود که در ابتدا با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مشورت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *