با پیگیری و عزم راسخی که شرکت گام آبی فردا برای ارتقای کیفیت محصولات و مصالح ساختمانی هنزا و از جمله پنل های جی اف آر سی / جی آر سی هنزا دارند، توانسته اند آزمایشگاهی مجهز و برخوردار از ابزار و دستگاه های پیشرفته جهت انجام به روزترین و استانداردترین تست ها بر روی مصالح ساختمانی تولیدی و به خصوص پنل های جی اف آر سی / جی آر سی انجام دهند.

همانطور که در مقاله “تست جی اف آر سی / جی آر سی” بیان کردیم، مرحله آزمایشگاهی در تولید مصالح ساختمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که سازندگان ساختمان می خواهند مطمئن شوند آیا به عنوان مثال پنل های تولیدی جی اف آر سی / جی آر سی می توانند تحت بارها و نیروهای وارده به آن ها را که پس از به کار گیری در ساختمان به آن ها وارد می شود تحمل کنند یا خیر.

آرامش خاطر با جی اف آر سی / جی آر سی

برخی از بارهای وارده در ساختمان به پنل های جی اف آر سی / جی آر سی همچون سایر مواد و مصالح استفاده شده در سازه، به صورت نیروهای فشاری است، برخی از این نیروها که به دلیل تماس مصالح با یک دیگر است به صورت سایشی ظاهر می شود، برخی از بارهای وارده که عمدتا به دلیل عوامل و حوادث خارجی به ساختمان تحمیل می شود، نیروهای برشی و خمشی هستند. همچنین نیروهای کششی نیز می تواند به بتن جی اف آر سی / جی آر سی در ساختمان وارد شود.

به همین دلیل وقتی در آزمایشگاه جی اف آر سی / جی آر سی را مورد تحلیل قرار می دهیم لازم است که آن را از همه ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار دهیم. که در آزمایشگاه های هنزا این کار صورت می پذیرد. در مقاله “تست ASTM بر روی جی اف آر سی / جی آر سی” گفته شد که یکی از موسسات معتبر و بزرگ بین المللی که متولی ارائه معیارها و فاکتورهای استاندارد جهت مواد مختلف و آزمون های گوناگون است موسسه ASTM می باشد.

و چنانچه گفتیم این موسسه استانداردهایی را نیز جهت سنجش و تعیین کیفیت جی اف آر سی / جی آر سی تعیین و معرفی کرده است. به این معنا که اگر شما بخواهید از یک پنل پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی در ساختمان خود استفاده کنید ابتدا باید ببینید که آیا قطعه مربوطه دارای استاندارد ASTM می باشد یا خیر. اگر معیارهای این استاندارد قطعه مورد نظر شما را تایید نکند به این معناست که از لحاظ اطمینان بخشی محصول شما دارای ضعف است.

طراحی خارق العاده با جی اف آر سی / جی آر سی هنزا

و قطعه جی اف آر سی / جی آر سی که دارای استاندارد ASTM نباشد ممکن است تحت بارهای معمولی بتواند فشار را تحمل کند اما اگر بارهای وارده به نقطه بحرانی نزدیک شود، آن قطعه دچار فرو ریزش و شکست می شود. به همین دلیل است که داشتن این استانداردها از طرف پنل های جی اف آر سی / جی آر سی که شما در ساختمان خود به کار می برید می تواند خیال شما را از این بابت راحت کند که این محضول دارای ضریب اطمینان بالایی است و به راحتی دچار شکست و نابودی نمی شود.

اما همانطور که بیان شد تیم تخصصی و محققان شرکت گام آبی فردا با بهره مندی از وسایل آزمایشگاهی دقیق و پیشرفته که به ندرت در شرکت های تولید مصالح ساختمانی داخلی یافت می شود، توانسته است تست های جی اف آر سی / جی آر سی را بر روی قطعات تولیدی هنزا اجرا کرده و موفق به اخذ این استاندارد برای مصالح ساختمانی خود و از جمله بتن های پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی گردد و این مساله پشتوانه ای برای مشتریان و خریداران جهت استفاده از این محصول می باشد.

یکی از مسائلی که همواره در استفاده از بتن به عنوان یک دغدغه وجود داشته، بحث تردی و شکنندگی بتن است که باعث ایجاد ترک در آن می شود و همچنین ضربه های وارده می تواند آن را دچار شکست کند اگر که به خوبی تسلیح و تقویت نشده باشد که به تبع آن این مساله در مورد جی اف آر سی / جی آر سی نیز به عنوان یک دغدغه وجود داشته است.

اما وجود الیاف شیشه به خوبی توانسته این شکنندگی را در جی اف آر سی / جی آر سی کنترل کرده و خنثی کند و آزمایش های انجام گرفته بر روی این محصول که در نوشته “مقاومت کششی جی اف آر سی / جی آر سی” نیز به آن اشاره کردیم به خوبی نشان می دهد که الیاف شیشه موجود در ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی می تواند مقاومت کششی آن را تا حد مطلوبی افزایش دهد و به این ترتیب از تردی و شکنندگی جی اف آر سی / جی آر سی تا حد زیادی نسبت به بتن معمولی کاسته می شود.

با این توصیفات اگر شما هم برای کفپوش ساختمان خود و یا نماهای بیرونی و همچنین نمای داخلی آپارتمان و یا ساختمان خود تمایل دارید که از پنل های جی اف آر سی / جی آر سی در طرح و بافت مورد نظرتان استفاده کنید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید و سفارش خود را مطرح کنید و همچنین اگر می خواهید دید گسترده تری نسبت به این محصول داشته باشید بهتر است به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *