سوال این است که چرا کارشناسان عرصه صنعت ساخت و ساز اعتقاد دارند که “بتن الیافی، انتخاب برتر” است؟ در پاسخ به این پرسش سعی کردیم که در نوشته “چند برتری بتن الیافی نسبت به بتن معمولی” به برخی از موارد و فاکتورهای موجود در این زمینه اشاره کردیم.

همین موارد باعث گسترش کارکرد بتن الیافی شده است و سبب شده که دیگر از بتن به عنوان یک سازه درونی ساختمان برای استحکام بخشی استفاده نشود بلکه از آن در فضاهای بیرونی ساختمان و بلکه کاربردهای تزئینی و دکوری نیز استفاده گردد.

از جمله این موارد می توان به کارکرد بتن الیافی به عنوان کفپوش در پارکینگ فرودگاه و همچنین پیاده رو ها اشاره کرد. برای تحمل نیروهای وارده بر روی کف یک پارکینگ، اگر بخواهیم از قطعه ها و پنل های بتن الیافی استفاده کنیم ضخامت مورد نیاز برای این پنل ها نصف زمانی است که برای همان محل بخواهیم از قطعات بتن معمولی استفاده کنیم.

کفپوش های بتن الیافی

به طور معمول قطعات بتنی مورد استفاده برای پوشش کف، قطعاتی با ضخامت 375 میلی متر می باشند که این قطعات توسط آرماتورهای فولادی تسلیح می شوند. اما اگر بخواهیم به جای آن از قطعات بتن الیافی استفاده کنیم، می توانیم از پنل های بتن الیافی با ضخامت 150 میلی متری با لیه های پخ شده استفاده کنیم که بتوانند همان بار وارد شده بر کف یا پارکینگ فرودگاه را تحمل کنند.

البته کفپوش های بتن الیافی صرفا به جهت استفاده در باندهای فرودگاه یا محل هایی که نیروهای زیادی به آن وارد می شود، مورد استفاده قرار نمی گیرند. بلکه می توان از این کفپوش ها در محل های دیگر که محل رفت و آمد ماشین یا انسان است نیز استفاده کرد که از لحاظ زیبایی و مقاومت قابل توجه هستند.

بتن الیافی جایگزین خوبی برای آسفالت در محوطه های مختلف به عنوان کفپوش است که برخی از این کاربردها را شما می توانید در صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مشاهده نمایید و در صورتی که تصمیم به استفاده از این کفپوش برای پارکینگ ساختمان خود دارید کافی است با متخصصان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *