اگر بخواهیم خلاصه ای نسبت به چند مقاله اخیر هنزا در رابطه با بتن اکسپوز داشته باشیم باید گفت که در این مجموعه مقالات سعی کردیم که به روش های نصب این محصول بپردازیم. و دو روش عمده را ذکر کردیم؛

  1. استفاده از ملات و دوغاب
  2. روش های مکانیکی

در مقاله “استفاده از یراق و نبشی و پیچ در نصب پنل بتن اکسپوز” به یکی از این روش های مکانیکی پرداختیم که در آن نبشی های فلزی را به صورت عمودی کار گذاشته و سپس نبشی های افقی بر روی آن ها جوش داده می شود. و در مرحله بعدی پنل های این محصول را که پشت آن ها یراق فلزی متصل شده است به این نبشی ها جوش می دهیم تا در جای خود بر روی دیوار محکم شوند.

پیچ کردن بتن اکسپوز

چگونه بتن اکسپوز را به نما پیچ می کنیم؟

یکی دیگر از روش های نصب مکانیکی بتن اکسپوز استفاده از پیج می باشد. در این شیوه بهتر است از آن دسته از پنل های بتن اکسپوز استفاده شود که در نمای ظاهری آن ها حفره هایی طراحی شده است. در قدم بعدی در امتداد این حفره هایی که بر روی پنل های بتن اکسپوز وجود دارد، نبشی های عمودی را بر روی دیوار اصلی که قرار است نماکاری شود نصب می کنیم.

این نبشی ها معمولا توسط رول بولت و یا جوشکاری به دیوار متصل می شوند. در مرحله بعد پنل ها و قطعات بتن اکسپوز را به وسیه پیچ و واشر به نبشی ها پیچ می کنیم.

مزایای این روش مکانیکی نصب

  1. سرعت اجرایی بالا نسبت به دیگر روش ها
  2. تمیز بودن کار و دقیق بودن امتداد و راستای پنل ها

البته در این نوع اجرا پیچ ها از روی نما مشخص خواهد بود و در صورتی که نخواسته باشیم پیچ ها معلوم باشند راه حل آن استفاده از ملات های بندگشی مخصوص برای پوشاندن پیچ ها می باشد. به علاوه شما می توانید از صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز در این خصوص راهنمایی بگیرید. همانطور که متخصصان و کارشناسان هنزا نیز همواره آماده راهنمایی شما می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *